Gå til innhold

Creative-høytaleranlegg slår seg av

Anbefalte innlegg

Jeg har et relativt bra pc-anlegg, Creative Gigaworks Pro Gamer G500, og dette har fungert veldig bra siden jeg fikk det i fjor sommer og frem til nå.

I det siste har det virket som at en sikring slår seg ut. Først etter en stund kan jeg slå det på igjen, men det virker ikke lenge før det samme skjer igjen.

På subwoofer/forsterker er det en hovedstrømbryter som bakpå en vanlig strømforsyning. I fjernkontrollen er det også en standby-knapp og en del lys som viser nivå etc. Når det jeg tror er denne sikringer slår seg ut, forsvinner alle lysa i fjernkontrollen og en liten diode på selve forsterkeren slukner(og lyden narturligvis). Hovedstrømbryteren vil fremdeles stå på. Muligens kjennes forsterkeren varm ut etter dette har skjedd, men vet ikke om dette er 'patologisk'.

At andre høytalere samt lydkabelene er koblet i og at anlegget spiller lyd ser ikke ut til å være en nødvendighet for at dette skjer. Det vil altså skje om bare strømkabelen og fjernkontrollen er koblet til sub/forsterker, men det går nok lengre tid.

Jeg har forstått det som at jeg enda skal ha garanti på utstyret, men skulle gjerne hatt noen teorier i tilfelle jeg skulle slite med å overbevise folka på forretningen jeg har kjøpt det, eller jeg faktisk må prøve å få fikse dette selv. Ellers noen som har erfart det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...