Lex123 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Ja det er merkelig, fordi vist PC'n har stått AV med alle kablene koblet ut av veggen, i flere timer (som over natta) fungerer PC'n når jeg står opp. MEN vis jeg skrur den av og på igjen etter dette, er skjærmen svart. Helt svart. det er ikke noen meldinger. LCD lyset lyser noen sekunder og det står en melding som skifter mellom "analog" og "digital" (sånn som skjærmen gjør vis den blir koblet til strøm og PC, men PC'n ikke er på) Synes dette er veldig merkelig, og jeg trenger og få fikset PC'n ganske rask. (helst før 13 November.) Extra detaljer: Jeg fikk PC'n for ca. et år siden, og har hatt lignene problem før. Det som skjedde da var det samme, men jeg kunne skru den på igjen etter ca. 20 min ... Jeg fikk ny strømforsyning for en uke siden, men jeg startet PC'n flere ganger helt fint, men skulle re-installere Windows XP på den. etter at jeg re-installerte Windows (uheldigvis uten og formatere først) skjedde det med skjærmen på nytt. Men denne gangen må den stå hele dagen og natta før jeg kan starte den med skjærmsignal igjen) All hjelp er satt STOR pris på. Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Ganske usikker på dette, men kan det hende oppløsningen er stilt helt feil i forhold til skjermen?(som at den er for høy). Så kanskje pcen starter opp med lavere oppløsning når du har latt den stå, enn om du starter med en gang. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Har du muligheten til og teste med en annen skjerm, slik at vi kan utelukke en del ting? Lenke til kommentar
Lex123 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Har du muligheten til og teste med en annen skjerm, slik at vi kan utelukke en del ting? Kan prøve med en gammel CRT skjærm. oppdatered når jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Lex123 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Koblet samme skjærm til den bærbare jeg bruker nå, og den funker helt fint. =/ Lenke til kommentar
Lex123 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Ingen som vet noe om åssen jeg kan fikse dette? Skjærmen funker, men er bare svart. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Da skulle i allefall skjermen være grei, mulig et problem med skjermkortet ditt. Sikker på at det får nok strøm og at alle kabler sitter skikkelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå