Gå til innhold

Hjelp med ny Netshop-PC

Anbefalte innlegg

Hei, hadde egentlig tenkt meg dette, men så så jeg tilbudet fra Netshop, i bildet under

http://bildr.no/view/271840

(Forsten, vet noen hvorfor plutselig Intel E8500, Artic Silver 5 og Thermaltake Blue Orb II plutselig har forsvunnet på en natt?)

Eneste forskjellen mellom de er vel at det er OS-Retail i handlevognen, en annen kjøler og et keybord.

Men med Netshop får jeg 3 års garanti+at de bygger den.

Hva ville dere ha valgt?

Men er det det samme om de bygger den, eller en venn av meg?

Mener om de gjør noe spesielt med PC'en sånn at man ikke kan oppgradere den selv eller lignende?

Takker for alle svar :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

De gjør ikke noe spesielt med pcen annet enn å bygge den. Du får se selv, men det er ikke så mye du tjener på å la kompisen din bygge.

Vil si at 3 års garanti på pcen er verdt de ekstra kronene du kunne ha tjent om kompisen din bygde. Du har jo også en garanti for at pcen faktisk virker når du får den.

Lenke til kommentar

Bare en liten ting, hva er forskjellene på alle de RAM'ene?(Ikke helt bra sagt, men men)

Link

Ble 500 kr billige når jeg satt den sammen nå enn igår, må være RAM'en som er så mye forskjell.

Er helt grønn på det.

Skal ha DDR2 siden det er det hovedkortet støtter(?)

Hvilken ram er best til meg?

Skal ikke ovelkrokke med det første, og iallefall ikke mye hvis jeg skal.

Holder det foresten med stock-kjøleren på CPU'en da?

Og mens jeg spør, kan man sende en mail å heller ta et HIS 1GB istedenfor det skjermkortet (Club 3d HD 4870 512mb OC)

Takker for hjelpen :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Det oppsettet fra Netshop ligner ganske mye på det jeg valgte derfra, men jeg valgte disse minnebrikkene:

Mushkin DDR2 4GB extreme Performance og dette skjermkortet: Club3D HD4870X2 2 GB GDDR5 PCIe 2.0 (Ser at prisene har gått opp siden jeg bestilte.. ;) )

Ville heller valgt Home Premium istedenfor Ultimate

Kjører for tiden på stock kjøler, men venter på en OCZ Vendetta 2 fra Netshop. Hadde egentlig tenkt å montere en Thermalright ULTRA120 Extreme, men den lar seg ikke montere på GA X48 DQ6 uten at man fjerner kjøleribbene på baksiden av kortet, det såkalte "Crazy Cool". Fullt mulig å fjerne det, men er litt usikker på om Netshop gjør det for deg.

Håper du er klar over at for 370 kroner kan du velge fritt i sortimentet til Netshop og de monterer for deg:

PC Montering av selvalgte komponenter

Lenke til kommentar

Kan man sende mail å be om å ta et annet tastatur og skjermkort i den pakken?

Vil heller ha Logitetch Wave keybord, og et skjermkort med 1 GB minne.

Det der var veldig dyrt minne da, er det verdt det når jeg ikke skal overlokke noe spesielt?

Eventelyt noe litt annet, til litt mindre pris?

Så det nå med den velgingen, men i pakken er alt jeg vil ha -2 ting, og man får 3års-garanti og sikkerthet at pc'en funker fint

Takker for all hjelpen :)

Lenke til kommentar

Ja, får vel det :)

Noen som vet det med minnet? Om det er noe annet der som er bra, men ikke koster like mye som det over, fordi hvis jeg skifter skjermkort og tastatur, tror jeg det blir litt over 15k som ikke går nå.

og angående kjøleren, den holder vel hvis jeg ikke skal overlokke noe enda?

Takker for all hjelpen :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...