Tobe__ Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Kan rapportere for deg. (OBS! Inneholder spoilers). Max Payne filmen er kanskje den dårligste filmatiseringen av et spill jeg noensinne har sett. Bloodrayne troner fortsatt den listen, men Max Payne er ikke langt unna. Som jeg fryktet, så har de blandet innhold fra begge spillene og laget en salig røre. Nicole Horne er gått fra bad guy til bi-rolle, Jack Lupino bygges opp til å være den største badingen av de alle, før han avfeies i en scene som varer i 5 sekunder. Vladimir Lem og Vinnie Cognitti er ikke å se i filmen, noe som overrasket meg mest. Hvordan kan en av de største skurkene ikke være inkludert i filmen?! Action scenene er få. Tror filmen varte i over en time før det ble noen skuddvekslinger, og når de først kom, var de korte og direkte kjedelige. Slow-motion var så vidt brukt, kunne med fordel vært brukt mye, mye mer. De klarte også å ødelegge storyen, som jeg nesten også forventet. Jeg vet at "mann får familie drept og drar på hevntokt" ikke er den mest originale storyen, men nå er det nå en gang det Max Payne handler om, og da burde regissøren respektert det og holdt seg til det, ikke lage sin egen banale versjon av det hele. Jeg lo høylydt da Max selv må bruke en dose Valkyr for ikke å fryse ihjel, før han får et raseriutbrudd som gjør at strømmen i hele byen går... Skjønn det de som vil/kan. Max Payne filmen er en kalkun fra start til slutt. Den har kun to positive ting ved seg: 1. Når de filmet scener i mørke bakgater, med lite lys, og snøen falt, følte jeg en viss stemning fra spillene. 2. Mila Kunis er rett og slett skamdeilig å se på. Thats it. Min anbefaling er å styre langt unna, å heller spille gjennom begge spillene en gang til. Max Payne får 1/10 av meg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Kan jo kanskje ha noe med å gjøre at 99% av alle spillhistorier i beste fall kan kalles grunne. Selv brorparten av spillene folk mener har en "god historie" har ofte en ganske så primitiv historie. Nå er riktinok dette en film som neppe har så høye krav til historie, mend et er forståelig at man er skeptisk til å bruke en "ren spillhistorie". AtW Sant nok, men eg meiner Max Payne har eit langt betre grunnlag enn dei fleste spel når det gjeld historien. Du kjem ganske langt ved å transportere alle mellomsekvensene i teikneserieformat direkte til lerretet. Det er i tillegg noko som skjer heile tida når ein spelar. Samanlikna med Doom 3 har Max Payne langt meir å by på. Når dei i tillegg lager ein film av to spel, der begge spela har ein lang og god historie bør det ikkje være noko problem å fylle 1 1/2 til 2 timar med film. Putt inn litt action her og der så går det fort. Ein må kanskje legge til scener her og der, men ein kan fint behalde grunnlaget og lage ein god film. Me har vel stort sett fått servert den eine møkkafilmen etter den andre når det gjeld sjangeren filmatiserte spel, hadde ikkje forventa anna med Doom og liknande, men Max Payne har faktisk eit grunnlag som faktisk kan fungere. Men som vanleg klarer ein sopp av ein regissør å ødelegge heile greia. Det denne sjangeren treng er ein stjerneregissør som faktisk kan lage ein god film ut av eit spel for å snu trenden. Endret 17. oktober 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Bare vent på "steffen G. D's Max Payne" dere. jeg har da tross alt muligheten til å begynne med no ala. filmskaping neste år. Hvilken linje må man egentlig gå da? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 1. Når de filmet scener i mørke bakgater, med lite lys, og snøen falt, følte jeg en viss stemning fra spillene.2. Mila Kunis er rett og slett skamdeilig å se på. Thats it. Min anbefaling er å styre langt unna, å heller spille gjennom begge spillene en gang til. Max Payne får 1/10 av meg. QFT Stemningen fanget de, men dog uten musikken :S Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Men Mark Wahlberg, hallo? Eg skulle mykje heller ha sett han som spela hovudrolla i nyinnspelinga av The Punisher som Max Payne. Har forresten ikkje sett filmen, men kjem nok til å sjå den til tross for dei lunkne kritikkane her inne. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) 1. Når de filmet scener i mørke bakgater, med lite lys, og snøen falt, følte jeg en viss stemning fra spillene.2. Mila Kunis er rett og slett skamdeilig å se på. Thats it. Min anbefaling er å styre langt unna, å heller spille gjennom begge spillene en gang til. Max Payne får 1/10 av meg. QFT Stemningen fanget de, men dog uten musikken :S Jeg også reagerte på at det var med ekstremt lite musikk. Men det var vel egentlig det minste problemet med denne filmen. Endret 17. oktober 2008 av Tobe__ Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Det måtte vel gå slik med Mark i hovedrollen Nå har ikke jeg sett filmen ennå (skal til tirsdag), men stiller meg svært skeptisk etter å ha sett kritikken den får på nettet. Svimlende 17% på Rotten Tomatoes (http://www.rottentomatoes.com/m/max_payne/) 5%/60%... velvel Lenke til kommentar
Siege Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg skjønner at alle dere "Max Payne" Elskere, synes at filmen er dårlig, men asså hvilke etterligninger av spill er ikke det da? Nå har ikke jeg spillt noen av Max Payne spillene og jeg har medlidenhet for dere som liker spillene. Men filmen i seg selv var ikke det værste jeg har sett. (Nå med tanke på at jeg ikke har spillt spillene) Noe av det som også irriterte meg var ja, scenen med Lupino som var slutt etter 5 SEK!!?? Men dere kan ærlig talt ikke mene at Mark Wahlberg er en dårlig skuespiller? Kanskje ikke det beste jeg har sett av ham, men for eksempel snikskytter var jo helt konge. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Så du meiner me bør akseptere at alle filmar basert på spel er dårlege fordi alle så langt har vore det? Nei takk. Det er ikkje noko problem å lage ein god film av eit spel, en de trengs ein god regissør og dei riktige skodespelarane. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Spill har dårlige og grunne historier fordi det er C++-kodere som skriver historien, ikke forfattere som KAN skrive en god historie. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Spill har dårlige og grunne historier fordi det er C++-kodere som skriver historien, ikke forfattere som KAN skrive en god historie. Enig i at det er ikke alle spill som skulle sett dagens lys på et filmlerret, men Max Payne mener jeg har en såpass sterk (dog ikke veldig original) story, som ville vært perfekt som film. Hvordan regissøren i det hele tatt klarte å rote det til såpass som han gjorde, er for meg et mysterium. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Spill har dårlige og grunne historier fordi det er C++-kodere som skriver historien, ikke forfattere som KAN skrive en god historie. Det kan selvsagt fungere som et utgangspunkt for en god historie, da. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Enig i at MP-spillene hadde svært bra historie, men her har de visst bare blandet sammen historien fra enern og toern helt i ørska og lagt til ting selv. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Enig i at MP-spillene hadde svært bra historie, men her har de visst bare blandet sammen historien fra enern og toern helt i ørska og lagt til ting selv. Jepp, har sjeldent sett et større rot enn det denne filmen klarte å lage. BB som hovedskurk? Nicole Horne som bi-rolle? Hvor er Vlad? Vinnie? Hvorfor heter søsteren til Mona, Natasha, og ikke Lisa? Hvorfor har bare en av de russisk aksent, når ingen av de burde ha det? Hvorfor har Jim Bravura gått fra tykk og hvit til tynn og sort? Dette er bare noen ting av tusen som ikke stemmer i denne filmen. Er det bare meg, eller ville sub-way scenen fra spillet gjort seg helt perfekt som starten på filmen, etter drapet på kona og barnet er forklart? Det er virkelig en av scenene jeg føler kunne vært overført direkte fra spillet over på film, uten noen form for forandring. Men nei. Istedet for at Max får skylden for drapet på partneren sin, får han heller skylden for drapet på søsteren til Mona, som av en eller annen grunn blir drept av en "engel". Noen som husker dette fra spillet? Var det en del jeg ikke fant? Var det et bonus-brett? Jeg forstår det bare ikke... Max Payne kunne vært en rett-fram action film fra start til slutt, med feite slow-motion effekter, skyting, og en gripende, men som nevnt, ikke akkurat original story, men den holder. Fansen ville elsket det, det er det ingen tvil om. Istedet blir vi servert dette. En usammenhenge, ekstremt lite engasjerende, platt og kjedelig drama film. Årets skuffelse, ingen tvil. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 [quote name='Bytex' post='12218968' date='21/10-2008 : 00:11'Max Payne kunne vært en rett-fram action film fra start til slutt, med feite slow-motion effekter, skyting, og en gripende, men som nevnt, ikke akkurat original story, men den holder. Fansen ville elsket det, det er det ingen tvil om. Istedet blir vi servert dette. En usammenhenge, ekstremt lite engasjerende, platt og kjedelig drama film. Årets skuffelse, ingen tvil. Det jeg lurer på er om Remedy godkjente filmen? Filmen har så og si ingenting med spillene å gjøre, han har ikke en gang signaturpistolene sine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg