Gå til innhold

Kulturo: Max Payne

daubyj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Max klarer å ta knekken på to av drapsmennene, mens den tredje forbryteren slipper unna. Payne bruker all sin tid på å oppklare saken, uten hell. Men så, da en mystisk kvinne tar kontakt med Max, begynner ting å ta form. Mystiske vingekledde vesener, et merkelig vanedannende narkotikum og norrøn mytologi er bare noe av det Max Payne skal møte på sin vei.

:wallbash:

Max Payne 1 gjør en snubling over Max Payne 2: The fall of Max Payne. Hvordan klarte de å fucke dette opp, hvordan? Ja vi hører "It's comming, the flesh of fallen angel" men man ser aldri en eneste pøck at dette i spillet.

Hvorfor kunne de ikke holdt nogen lunde til storyen fra spillet? Max forlater den jobben han har for å gå "undercover". Historien funker kjempegodt og passer kjempefint til film, men de måtte selvfølgelig gå bananas.

Samt at de har valgt totalt feil skuespiller til Max. Stemmen til Max er mørk, rullende dyp men Mark høres, som jeg sa i en annen tråd, ut som Pippe Stankelbein på Helium i forhold.

Nei blir nok å se denne og riste på hodet for deretter å vandre hjem, fyre opp spillet og mimre for en god film de kunne blitt.

Lenke til kommentar

Heh, skal ta meg en seiersdans nå: "I told you so, cha-cha-cha, I told you so, cha-cha-cha". Dette gikk selvsagt akkurat som det måtte, i dass. Om det var et spill som virkelig kunne bli en bra spill var det vel Max Payne, men nei. Jeg er ikke langt unna å bli overtroisk når det kommer til spillfilmer, er de alle dømt til å være dårlige?

Lenke til kommentar

Først leste jeg en anmeldelse hvor filmen ble slaktet grunnet for mye "bullet-time" (eller for bruk av bullet-time i det hele tatt), her blir den kritisert (dog ikke slaktet) for mangel på bullet-time. Tydeligvis en tap-tap situasjon :wee:

Stiller meg som alltid skeptisk til slike filmer, fordi den er basert på et spill jeg elsket. Forskjellen fra spill og filmmediet er at i førstnevnte så er man karakteren i historien, i sistnevnte kun en passiv tilskuer som observerer karakteren i historien. Derfor fungerer adapsjoner av spill som regel ikke.

Kan jo håpe Max Payne er et unntak. Kanskje best å se den i beruset tilstand?

Lenke til kommentar

Skal se denne, men går inn med absolutt ingen forventninger. Husker jeg gleda meg som en unge da Doom kom, og aldri før har jeg vært så skuffet etter å ha sett en film. Det at de faktisk har inkludert "de falne englene" som snakkes om gjennom spillene, er vel bare et bevis på at manusforfatteren ikke hadde peiling på hva han drev med når filmen ble skrevet. Mila Kunis som Mona Sax har gjort at jeg var skeptisk fra første sekund. Men, vi får se. Spillene kommer uansett til å stå som en milepæl i min bok, samme hvor mye filmen måtte stinke.

Lenke til kommentar
Mystiske vingekledde vesener, et merkelig vanedannende narkotikum og norrøn mytologi er bare noe av det Max Payne skal møte på sin vei.

So it's true... De vingekledde vesenene er virkelig demoner eller noe?

Det er et resultat av Valkyrie, som er narkotikumet som spillet/filmen handler om. Ikke noe ekte, bare noe man kan se når man bruker stoffet. I spillet ser du ikke disse, men du hører snakk om dem i form av; "Flesh of fallen angels".

. Det at de faktisk har inkludert "de falne englene" som snakkes om gjennom spillene, er vel bare et bevis på at manusforfatteren ikke hadde peiling på hva han drev med når filmen ble skrevet.

Det er et bevis på at han har studert spillene. De er noe som kommer av å ta Valkyrie. Hallusinasjoner som dette er det som førte til at Max Payne mistet sin familie.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Det er et bevis på at han har studert spillene. De er noe som kommer av å ta Valkyrie. Hallusinasjoner som dette er det som førte til at Max Payne mistet sin familie.

Ser at jeg skrev posten min litt knotete. Det jeg mente var at det er merkelig at man har inkludert en fysisk figur av disse "englene". Iløpet av første spillet, så lærer man at det er Valkyrier det snakkes om, og at det er disse det snakkes om når narkisene mumler/roper "the flesh of fallen angels". Problemet er at dette foregår oppi hodet på dophuene, ikke Max og Mona når de er ved sine fulle fem. Det gir derfor ingen mening at i traileren for filmen, så ser man en person blir revet ut av et vindu av en slik engel, mens "Mona" sier "What did we just see?" Er Max og Mona påvirket av Valkyr i denne scenen? Lite trolig. Hadde Valkyriene vært inkludert i filmen kun gjennom bøker eller lignende, hadde jeg gitt et annerkjennende nikk, og tenkt at det var kult at regissøren hadde tatt med en slik detalje fra spillet. Men når Valkyriene kommer til live, så syns jeg det blir for dumt. Nå har jeg ikke sett filmen enda (skal i morgen), så skal ikke forhåndsdømme alt nord og ned før jeg faktisk har sett den.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvorfor de ikke stoler på spillets omtalte historie og bare direkte portere spillet over til film?? De kunne tatt alle video frekvensene fra spillet, og omgivelsene. Satt det sammen til et fabelaktig film!

Det er jo det vi alle vil se! Spillet i "virkeligheten".

Det burde vært et lov som sa at ressisøren MÅ ha spilt igjennom spillet før han/hun en gang tør å tenke på å lage et film av et spill!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Fatter ikke hvorfor de ikke stoler på spillets omtalte historie og bare direkte portere spillet over til film?? De kunne tatt alle video frekvensene fra spillet, og omgivelsene. Satt det sammen til et fabelaktig film!

Det er jo det vi alle vil se! Spillet i "virkeligheten".

Det burde vært et lov som sa at ressisøren MÅ ha spilt igjennom spillet før han/hun en gang tør å tenke på å lage et film av et spill!

Kan jo kanskje ha noe med å gjøre at 99% av alle spillhistorier i beste fall kan kalles grunne. Selv brorparten av spillene folk mener har en "god historie" har ofte en ganske så primitiv historie. Nå er riktinok dette en film som neppe har så høye krav til historie, mend et er forståelig at man er skeptisk til å bruke en "ren spillhistorie".

AtW

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...