McMuffin Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hei! Ble ferdig med toårig Internasjonalt Baccalaureate i våres, og vil nå ta norsk videregående eksamen som privatist. Ikke spør hvorfor jeg vil dette Spørsmålet mitt er nå: Er det noen som vet om det er realistisk for meg å ta eksamen som privatist til våren, uten å ha bakgrunn fra norsk videregående? Eller blir dette for mye å håpe på (mtp arbeidsmengde/vanskelighetsgrad)? Takker for svar Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Det kommer jo an på hvor godt du behersker norsk fra før. Tok du IB i utlandet, uten noen form for norsk undervisning? Hvilken norsk bakgrunn har du, ungdomskole? Jeg tror ikke det er urealistisk, bare du får den hjelp du trenger og klarer å jobbe godt med det. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Takk for svar Tok IB i norge, og er flytende i norsk. Gikk på norsk skole frem til 10. klasse. Innspill? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ser virkelig ikke at det at du har gått på IB skal hindre deg i å ta privatisteksamener. Eller, hva er det egentlig du vil? Ta hele videregående, eller kun et par fag? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Driver egentlig bare og sjekker hvorvidt det ville vært praktisk gjennomførbart for meg å ta hele videregående eksamen til våren. Uavhengig av at jeg har gjort IB Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Nei. Eksamenene vil kræsje med hverandre. Du vil trenge mer enn et semester. For å få norsk vitnemål i tillegg vil du måtte ta tre norskeksamener, en bedriftsøkonomi, en historie, en samfunnslære, en religion, en gymeksamen og tre fordypnignseksamener (sett at du har gk-fagene fra før). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå