Fyr1 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Hei! Jeg flyttet inn i en sokkel leilighet i oslo for et par måneder siden og har litt problemer med nettet. Vi deler internett med de som bor over oss, så har trådløst. Det trådløse nettet fungerer overalt, unntatt her hjemme. Når jeg prøver å koble til kommer det begrenset til kobling eller bare lokal tilkobling. Noen ganger kommer det at jeg har internett i ca 10 sekunder, så forsvinner det igjen. Jeg har nå koblet til et eksternt trådløstkort (et dårlig gigabyte kort fra clas olson som jeg setter i usb porten) og da fungerer det någelunde selv om det ofte går litt tregt og nettet av og til hopper ut. Får følgende feilmelding når jeg prøver å hente ny IP adresse(med det innebygde nettverkskortet): Kan ikke kommunisere med Primær DNS-server(84.208.20.110). Det er utrolig rart at det ikke funker her hjemme syntes jeg.. Funker overalt ellers.. Noen som har noen tips om hva som kan være galt? Alle forslag tas imot met stor takk Det er utrolig irriterende med dårlig internett når man skal sitte å gjøre skole arbeid! Det er internett fra Get og jeg har en XPS M1530. Du er helten min hvis du forteller meg noe som gjør meg i stand til å fikse det. Endret 16. oktober 2008 av Zn1ken Lenke til kommentar
deum Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 hei hei Dette kan være av mange årsaker, så dette er litt vanskelig å si. men skal prøve å sette opp en Liste. - Se at driverene er som de skal til det Trådløse nettverkskortet. Evnt re instaler drivere - har dere Mur vegger el lignende? kan være de som forstyrrer signalet - Når du tar Ipconfig i CMD vinduet, får du noen IP add da? - Prøv å ping Den Dns Serveren. "cmd - Ping ip addr..." - eventuelt bytt Trådløs kort siden du får signal med det eksterne du har brukt Håper noen av disse pungtene redder dagen din , slik at jeg kan bli din nye helt:P Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det er vel ingen baby alarm caller ting i huset? Det kan fucke hardt opp! Lenke til kommentar
Fyr1 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Takk for tipsene! Men hjalp desverre ikke Det som er så rart er at de som bor over oss har internett, noe jeg glemte å si ista. Og jeg har som sagt internett overalt ellers. Så tror ikke det er noe galt med nettverkskortet eller driverne. Får heller ikke internett når jeg bruker kabel. Trådløse fungerer ikke når jeg er 1 meter fra ruteren heller så er ikke noe vegg som ødelegger. Skjønner ikke det her, ser ikke noen grunn til at jeg ikke skal ha internett. Kunne det vært en ide og ringe DELL? Når jeg skriver ipconfig så står det noen tall, men det ikke etter standardgateway. Hvem ip adresse skal jeg pinge. Som du skjønner er jeg ikke et internett geni Ingen babycaller i huset heller. Noen flere ideer? Tas i mot med en kjempetakk Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Last ned NetStumbler og sjekk om det kan være støy fra andre nettverk. Kanskje det kan hjelpe å endre trådløskanal i routeren? Lenke til kommentar
Fyr1 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Skal prøve å laste ned netstumbler Hvordan endrer man trådløskanal i ruteren? Og hva vil det egentlig si? Takk for forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå