stiff-leet Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Heeei... Skal kjøpe ny Strømforsyning til Min PC. Har sett litt på denne, er den bra? Hvis dere kommer med andre forslag, så må den ha vifte bak. Ikke 120mm oppå/under... grunnen er jeg skal kunne snu den slik jeg vil i kabinettet... + at den ikke må være for dyr og ikke støye mye... Mvh Stiff Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kjøp Corsair TX 750W... Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du må lese spørsmålene bedre :-o - Alle Corsair HX/TX/VX har vifte under... Men de Antec powerne er veldig bra de, de er i øverste klasse kvalitetsmessig og ytelsesmessig, så selv om Corsairen nok er ett hakk bedre er det ikke noe galt med å kjøpe Antec. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du må lese spørsmålene bedre :-o - Alle Corsair HX/TX/VX har vifte under... Men de Antec powerne er veldig bra de, de er i øverste klasse kvalitetsmessig og ytelsesmessig, så selv om Corsairen nok er ett hakk bedre er det ikke noe galt med å kjøpe Antec. Jeg leste det. Men tradstarter skrev at han ville ha en stillegående psu og da er det vell ikke det smarteste trekket å kjøpe en psu på 650W med bare en 80mm vifte. Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Du må lese spørsmålene bedre :-o - Alle Corsair HX/TX/VX har vifte under... Men de Antec powerne er veldig bra de, de er i øverste klasse kvalitetsmessig og ytelsesmessig, så selv om Corsairen nok er ett hakk bedre er det ikke noe galt med å kjøpe Antec. Jeg leste det. Men tradstarter skrev at han ville ha en stillegående psu og da er det vell ikke det smarteste trekket å kjøpe en psu på 650W med bare en 80mm vifte. Men jeg kan ikke ha annet enn 80mm vifte, siden jeg skal ha kabelutgangene fra PSU inntil hk plata. dvs, har jeg 120mm vifte, blir den "ligge på gulvet" å blåse rett ned i det... Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Men du trenger da ikke snu PSU-en for å stikke kablene i hullet i HK plata? Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Nei, men enkelte kabler kan bli korte, + at hele hensikten er jeg skal få kabel rotet bort, og hvis alle kablene kommer ut framme ved siden av døra, er jo hele opplegget med hullen bortkastet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Men jeg kan ikke ha annet enn 80mm vifte, siden jeg skal ha kabelutgangene fra PSU inntil hk plata. dvs, har jeg 120mm vifte, blir den "ligge på gulvet" å blåse rett ned i det... PSUer med vifte i bunnen blåser ikke luft ut, de trekker luft inn i PSU. Lett å tro det selvfølgelig, siden de med 80mm blåser ut bak. Men som sagt, de med 120mm i bunnen trekker luft inn i PSU. Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Men jeg kan ikke ha annet enn 80mm vifte, siden jeg skal ha kabelutgangene fra PSU inntil hk plata. dvs, har jeg 120mm vifte, blir den "ligge på gulvet" å blåse rett ned i det... PSUer med vifte i bunnen blåser ikke luft ut, de trekker luft inn i PSU. Lett å tro det selvfølgelig, siden de med 80mm blåser ut bak. Men som sagt, de med 120mm i bunnen trekker luft inn i PSU. Jaja, same shit! Hvor skal den lufta komme fra da(hvis jeg har 120mm)? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Poenget til trådstarter er vel at han vil ha kablene fra PSU nærmest mulig hovedkortet, fordi det ser ryddiger ut. (i tillegg rekker de noen centimeter lengre opp til diverse kontaker på HK også, hvis evt. snau kabellengde er et issue) Hvis han benytter en "vanlig" PSU som har viften i bunn-dekslet, så må han "speilvende" den slik at viften peker inn/oppover i kabinettet, og dermed havner kabelklynge-uttaket fra PSU på motsatt side, nærmest sidedøra. I tillegg til "clean-look" aspektet som er nevnt, kan det vel også utgøre 5-6 cm i økt tilgjenlig kabellengde, ved å gjøre slik trådstarter ser for seg. Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Poenget til trådstarter er vel at han vil ha kablene fra PSU nærmest mulig hovedkortet, fordi det ser ryddiger ut. (i tillegg rekker de noen centimeter lengre opp til diverse kontaker på HK også, hvis evt. snau kabellengde er et issue) Hvis han benytter en "vanlig" PSU som har viften i bunn-dekslet, så må han "speilvende" den slik at viften peker inn/oppover i kabinettet, og dermed havner kabelklynge-uttaket fra PSU på motsatt side, nærmest sidedøra. I tillegg til "clean-look" aspektet som er nevnt, kan det vel også utgøre 5-6 cm i økt tilgjenlig kabellengde, ved å gjøre slik trådstarter ser for seg. Netopp! Du har skjønt det I tillegg skal jeg lage noen ekstra hull i hovedkort brettet, slik at kablene går rett utpå baksiden. Da blir det fint, håper jeg... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hvis du alikevel har tenkt å gyve løs på kabinettet og borre diverse hull, kunne du jo liksågodt "i samme slengen" skjært ut et 14 cm. rundt hull under PSU-plassen, slik at du står fritt å bruke "vanlige" psu'er med vifte i bunn. Jeg sier ikke at Antec'n er dårlig (tvertimot, den får gode skussmål), men du hadde iallefall plutselig fått et hav av diverse psu'er å vurdere m.h.t. pris/ytelse (og kabling-opplegget du planlegger vil bli likt) Just my 2 cent Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Joda, har tenkt litt på det... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Jeg ville vurdert det "sterkt" Googlet Antec 900, og slik jeg ser det fremstår det ugunstig (ved bruk av "vanlig" psu/viften opp) å ha det slik som på dette bildet; Her drar man jo varmluft fra skjermkortet hvis man har SLI/CrossFire opplegg, rett inn i PSU = mer bråk/viftestøy. Sannsynligvis er det forstyrrende for kjølingen/luftstrøm til skjermkortet også. Jeg vil si det er et MUST å modde kabinettet på dette punktet (og sette på et par ekstra gummiknotter under kabinett-føttene for å få litt klaring mot underlag/luftflyt) Endret 16. oktober 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jaja, same shit! Hvor skal den lufta komme fra da(hvis jeg har 120mm)? Tja... Tenkte jeg skulle være behjelpelig og opplyse deg. Men men. Er ikke noe i veien for å kjøpe Antecen, de fleste anerkjente merker i dag er av grei kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå