Dahl Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Vi har pratet med to norske fysikere som jobber med å tilgjengeliggjøre resultatene fra CERNs LHC-eksperimenter. Les mer Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Bra intervju Velskrevet og interessant. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Synes dette var ekstremt interessant! Mer av ting som dette! Var selv på en omvisning på HiB i Bergen hvor de har en slik superdatamaskin som også benytter Grid-teknologien, så jeg kunne en del av dette fra før av. Endret 16. oktober 2008 av loathsome Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 produserer ikke LHC 140GB med info i sekundet eller no? uansett så hadde det vært sykt kult å jobbe på cern Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 produserer ikke LHC 140GB med info i sekundet eller no?uansett så hadde det vært sykt kult å jobbe på cern Ifølge Farid produserer LHC 0,1-1 GB med data i sekundet. Det er allikevel en ganske enorm mengde informasjon! Lenke til kommentar
m4r3z Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hva med og støtte dem med din egen pc ? Client : Boinc LHC home : http://lhcathome.cern.ch/lhcathome/ Kanskje joine http://www.team-norway.org/ ? =) Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Bra intervju og bra skrevet Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Han hadde jeg som foreleser i et kurs for noen år siden. Veldig flink og hyggelig professor. Han forsøkte å pense meg over til en master i partikkelfysikk, men jeg holdt meg til astrofysikk. Hadde dog vært moro å leke med CERN-data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå