Gå til innhold

Stream live webcam i Powerpoint

-stian-

Anbefalte innlegg

Har kommet over en liten utfordring.

Jeg har en powerpoint presentasjon som jeg vil sette inn video i. Denne videoen streames fra et webkamera og har en URL adresse.

Presentasjonen min går hele tiden automatisk over to skjermer i en kantine og starter automatisk fra første bilde etter slutt. Altså jeg er ikke aktivt inne å skifter lysbilde eller benytter mus / tastatur.

Det jeg vil er å legge til et lysbilde med live stream fra mitt webkamera. Når presentasjonen kommer til dette lysbilde skal videostreamen automatisk starte i presentasjonen og etter et gitt tidsinterval skal neste lysbilde ta over og videostreamen avsluttes.

Håper dette var forståelig og at noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt usikker, men såvidt jeg vet kan du vel integrere Windows Media Player elementer i en PPT-presentasjon. Legg til (hva enn det nå måtte være, har ikke powerpoint her), og se om du kan sette URL for objektet.

Skjønner hva du mener, men det jeg ikke har fått til er at streamen skal startes automatisk når presentasjonen kommer til det lysbilde samt at streamen ikke skal åpnes eksternt i WMP, men i selve presentasjonen før det etter en gitt tidsinterval går til neste bilde igjen.

Skal prøve tipset ditt i morgen kjeklulf.

Tar fortsatt imot flere tips / råd. :)

Lenke til kommentar
Litt usikker, men såvidt jeg vet kan du vel integrere Windows Media Player elementer i en PPT-presentasjon. Legg til (hva enn det nå måtte være, har ikke powerpoint her), og se om du kan sette URL for objektet.

Skjønner hva du mener, men det jeg ikke har fått til er at streamen skal startes automatisk når presentasjonen kommer til det lysbilde samt at streamen ikke skal åpnes eksternt i WMP, men i selve presentasjonen før det etter en gitt tidsinterval går til neste bilde igjen.

Skal prøve tipset ditt i morgen kjeklulf.

Tar fortsatt imot flere tips / råd. :)

Testet nettopp litt av det du nevner i Powerpoint 2003.

- Den vil ikke starte i en ekstern instans av WMP, siden det er et objekt du legger til i presentasjonen.

- Videoen starter automatisk.

- Powerpoint tillater deg å sette en tidsintervall for hvert lysbilde. Vil du vise streamen i 1 minutt, sett den til å bytte etter 01.05 (la den få tid til å koble opp mot filmen/streamen).

Nå spørs det jo litt hva slags stream du har, og om den i det hele tatt lar seg spille av i Windows Media Player. Heller ikke vet jeg hvordan dette er mtp. Powerpoint 2007, hvis det er den versjonen du bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...