Gå til innhold

Oppdatering av avsender

Anbefalte innlegg

Når jeg har fått en sms på mobiltelefonen blir den lagret i telefonminnet. Mobiltelefonen jeg har er Nokia 3650. Dersom jeg har lagret avsender i Kontaktlisten min vises navnet på avsenderen. Men når jeg endrer navnet på avsenderen i "Kontakter" oppdateres ikke dette i meldings innboksen. Det står fortsatt det gamle navnet jeg hadde på personen! Noen som vet hvordan dette kan fikses? Vil det hjelpe å bruke minnebrikken som lagringsplass?

mvh Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
typiske nokia-bugs :roll:

Tviler på at det hjalp noe særlig for han...Du som mener at siemens er perkekt, så kan jeg bare si at jeg har hatt mye verre erfaringer med siemens enn med nokia.

Dessuten hadde jeg akkurat dette problemet med min me45 jeg hadde før..Skal jeg da si "typiske siemens-bugs"?

Hvis du får en ny melding av han/henne, så skal det nok rette seg opp av seg selv vil jeg tro. :roll:

Lenke til kommentar

vel, ingen av innleggene hjalp meg vel noe særlig?

men.. jeg hadde det samme problemet med min ericsson t65 som jeg hadde før nokiaen.. men den var litt vill, så jeg tenkte det var en "ericsson bug". men så er det altså slik på siemens og nokia sine også :cry:

ja, hvis jeg får en ny melding fra personen, blir den selvsagt vist det nye navnet som avsender... men det jeg gjerne vil er at alle smser fra samme person vises med samme navn :D

vel, om noen vet det eller finner det ut, er jeg fortsatt interessert i svar på mitt opprinnelige spm.. :D

Lenke til kommentar

OK, et eksempel:

du sender meg en sms, jeg har lagt deg til som "jmmk" i telefonboka mi.

når jeg går i innboksen vises "jmmk" som avsender.

men så kommer jeg på; oj jeg vil endre "jmmk" til "janne"

jeg gjør den endringen i telefonboka, men fortsatt vises "jmmk" som avsender av smsen i innboksen. i gode gamle tider, da alle smsene lå på simkortet ble dette automatisk endret til det nye navnet i telefonboka. det ønsker jeg nå også :)

Lenke til kommentar
Tviler på at det hjalp noe særlig for han...Du som mener at siemens er perkekt, så kan jeg bare si at jeg har hatt mye verre erfaringer med siemens enn med nokia.

Dessuten hadde jeg akkurat dette problemet med min me45 jeg hadde før..Skal jeg da si "typiske siemens-bugs"?

Hvis du får en ny melding av han/henne, så skal det nok rette seg opp av seg selv vil jeg tro. :roll:

Aldri sagt Siemens er perfekt.. men Nokia gir ut telefoner før de er ferdige!

F.eks 7210 måtte trekkes tilbake fra butikkene pga altfor mange bugs.. :yes:

oXygEn: tror egentlig du må vente på firmware-oppdatering for å fikse dette :(

Lenke til kommentar
På min 3510i så virker det!

... og 3510i bruker telefonminne til å lagre smser på istedetfor simkortet?

anyway, tester å kopiere dem over på minnebrikke, og så tilbake på telefon. kjipt å måtte styre så for å fikse det da men.. er vel bare jeg som er litt pirkete :p

Lenke til kommentar

F.eks 7210 måtte trekkes tilbake fra butikkene pga altfor mange bugs.. :

Det er okseavføring. :roll:

T-Mobile UK og Virgin Mobile i england hadde problemer med v.4.18, og fikk nokia til å lage en egen firmware til dem ( 4.24) før de fortsatte å selge den.

Og det oxygen forteller om kan ikke karakteriseres som en bug. Det er helt sikkert meningen.

Hva om jmmk kjøper nytt abonnement og gir sitt gamle SIM-kort til dennis88. Da vil jo du oppdarere telefonnummeret i telefonboken til å være dennis88 sitt i steden.

Men da vil jo alle meldingene jmmk har sendt stå at er fra dennis88, noe som ikke stemmer.

Eller: jmmk kaster sim-kortet sitt. Du vil da slette nummeret hans - og alle meldingen han har sendt vil stå uten telefonnummer.

Forresten, husker jeg så en eller annen plass en oppdater funksjon på telefonen, men tror ikke det var SMS'ene den oppdaterte.

Lenke til kommentar

Hva om jmmk kjøper nytt abonnement og gir sitt gamle SIM-kort til dennis88. Da vil jo du oppdarere telefonnummeret i telefonboken til å være dennis88 sitt i steden.

Men da vil jo alle meldingene jmmk har sendt stå at er fra dennis88, noe som ikke stemmer.

Eller: jmmk kaster sim-kortet sitt. Du vil da slette nummeret hans - og alle meldingen han har sendt vil stå uten telefonnummer.

Forresten, husker jeg så en eller annen plass en oppdater funksjon på telefonen, men tror ikke det var SMS'ene den oppdaterte.

Joda, det er en grei forklaring det der, men jeg syns det var litt kjipt..

Lenke til kommentar

F.eks 7210 måtte trekkes tilbake fra butikkene pga altfor mange bugs.. :

Det er okseavføring. :roll:

T-Mobile UK og Virgin Mobile i england hadde problemer med v.4.18, og fikk nokia til å lage en egen firmware til dem ( 4.24) før de fortsatte å selge den.

Og det oxygen forteller om kan ikke karakteriseres som en bug. Det er helt sikkert meningen.

Slik var det også på min gamle s55...Når kjøperen puttet inn sitt simkort ble det slik. :roll:

Så jeg tror ikke det er en bug.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...