Gå til innhold

Xerox LPD printer


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har et lite dilemma, på skolen hvor jeg går der det et spessielt system for printere.

 

De har Xerox WorkCentre 7328/7335/7345 printere rundt om kring på skolen. For å kunne bruke disse printerene må man også bruke ett ID kort(id kort man får av skolen) som en stapper i en maskin rett ved siden av printeren og velger hvilken av dine dokumenter en skal printe ut.

systemet de bruker for ID kort heter safecom hvis noen kjenner til det.

 

addressen til denne printeren er som dette mønsteret: [email protected]

man må også bruke en spessiel Kø for at dokumentet skal komme frem til skriveren:Xerox7345

 

noen som har en ide til hvordan man skal fikse dette?

 

jeg kjører Ubuntu 8.04.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

SafeCom sin web sier at det finnes minst to varianter:SafeCom Go og SafeCom G2, se datasheets. På SafeCom G2 requirements står det: "Printing via LPD/LPR from Apple MAC, UNIX, Novell and Host systems (mainframe) is possible to a shared SafeCom Pull Printer, but may require additional software." Uheldigvis fant jeg ikke noe mer der. Men her fant jeg noe: "The default remote queue name for the SafeCom Controller is LPDPRT1". mer "The remote printer queue is the internal queue on the SafeCom Controller, it can be found on the printed Technical Status page or on the SafeCom Controller's Status web page."

 

Oppdatert: skolen din burde ha valgt Bifrost istedet, IMHO.

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Det står hvilken ip adresse printeren har, og hvilken kø en måtte bruke og ellers ikke noe mer.

 

 

men nå har jeg i alle fall klart å fått signalene frem til printeren, men da jeg stapper i kortet og trykker print ut kommer det ut ett ark som det står noe slik på unknown port number 9100 eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...