WheelMan Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Sparkle er på banen med Geforce 8400 GS med PCIe x1-tilkobling. Les mer Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Sparkle Alle Nvidia-kortene mine har faktisk vært Sparkle-kort. Synd tilgjengeligheten for dette merket er så dårlig i Norge. Lenke til kommentar
stavros Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Ikke dumt, bra noen får med seg at den sloten eksisterer. Har et wifi-kort i den nå, var midt i blinken siden alle de andre var opptatt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Glimrende for de som har et ledig PCIe-x1 spor og lyst til å koble til flere skjermer. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Vi får vel bare håpe at dette kortet kommer til Norge, slik ingen andre aktuelle PCIe x1-kort har gjort tidligere. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Dette fungerer såklart vedsiden av et kraftigere skjermkort bare for å gi muligheten til å bruke flere skjermer? Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hvordan vil ytelsen på et slikt være i en HTPC løsning? -Tet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Dette fungerer såklart vedsiden av et kraftigere skjermkort bare for å gi muligheten til å bruke flere skjermer? Ja, såklart. Dette går litt i surr for mange så jeg skal prøve å oppklare litt: SLI og Crossfire er teknologier for å kombinere kraften fra to eller flere skjermkort ut på en skjermutgang. Det krever spesielle kombinasjoner av kort. Dersom hensikten ikke er å kombinere ytelse til en skjerm, men å gi signal til mange skjermer så trenger man ikke SLI eller Crossfire. Man trenger bare flere skjermkort. Hvordan vil ytelsen på et slikt være i en HTPC løsning? Sikkert glimrende til DVD og 720p HD, men muligens labert til 1080i/p HD. Lenke til kommentar
khare Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hvordan vil ytelsen på et slikt være i en HTPC løsning? Sikkert glimrende til DVD og 720p HD, men muligens labert til 1080i/p HD. Hverken 8400gs eller PCIe 1x (250MB/s) bør være noen flaskehals i forhold til å kjøre 1080p. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Nvidia karakteriserer den slik: Jeg regner med det betyr at den ikke er særlig god i de høyeste HD-oppløsningene. Lenke til kommentar
khare Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Nvidia karakteriserer den slik: Jeg regner med det betyr at den ikke er særlig god i de høyeste HD-oppløsningene. Da leser du mye inn i to grønne prikker. Neida, den sliter muligens med å dekode H264 i 1080p, men jeg vil tro den fint klarer å vise det dersom prosessoren gjør jobben. Endret 16. oktober 2008 av khare Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Nvidia karakteriserer den slik: Jeg regner med det betyr at den ikke er særlig god i de høyeste HD-oppløsningene. Da leser du mye inn i to grønne prikker. Neida, den sliter muligens med å dekode H264 i 1080p, men jeg vil tro den fint klarer å vise det dersom prosessoren gjør jobben. Joa, men det klarer jo alle skjermkort som selges i dag(?). Uansett bra de kjører ut noen 1x-kort, det burde kanskje ikek vært nødvendig, men desverre har det blitt slik pga måten de har lagt opp PCIe-systemet. AtW Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Syns å huske at billigkortene for en generasjon siden eller to hadde lavere cpu last under Blueray decoding enn de dyrere modellene på ati siden(tenker ikke på 2900xt(som ikke hadde hw støtte for HD)). Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg tenkte jeg skulle si at jeg har et ATI 3450, det kostet omlag 250 kroner og hardware dekoder blu rays/avlaster cpu totalt.. Så denne lille rakkern burde da klare det den også Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Og det fungerer å ha et Ati kort og et Nvidia kort samtidig i samme pc uten at ytelsen til det kraftigste kortet påvirkes? Hvordan blir det med drivere etc.? Hadde vært konge med noe litt mer enn det minste.. Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Og det fungerer å ha et Ati kort og et Nvidia kort samtidig i samme pc uten at ytelsen til det kraftigste kortet påvirkes? Hvordan blir det med drivere etc.? Hadde vært konge med noe litt mer enn det minste.. Jeg trodde det var plent umulig å få til et slikt oppsett ettersom mange hovedkort ikke støtter et slikt oppsett ved blanding av f.eks. 2 x PCIe x16 kort av forskjellig merke (nvidia og ati) på et og samme hovedkort. Driverne skal visst kræsje med hverandre og det blir visst spetakkel. Har hørt det er mulig å komme rundt det på en eller annen måte. Jeg har personlig gitt opp det der, jeg prøvde noe liknende på en eldre PC jeg hadde. Men å kjøre PCIe x16 og en annen PCIe utgang skal gå greit. Edit: Rett meg hvis jeg tar helt feil Endret 17. oktober 2008 av nadezico Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Nei, er vel bare å kjøpe det billigste Nvidiakortet jeg finner, da. Det skal vel fungere fett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå