Gå til innhold

Forslag til programmering av resultatviser

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å mekker sammen resultatservice til en av verdens største innendørse turneringer. Vi har en løsning via et turneringsprogram vi bruker som etter min mening ikke er tilredstillende nok, men trenger litt start hjelp for å i hele tatt vite hvor jeg bør begynne.

Jeg har en lokaldatabase som ligger på nettverket som inneholder rundt 1500 rader. Første ønske ville jo hvert å ha et godt brukergrensesnitt for å kunne ha "mellomsider" med bilder med med mer. Men er det noen mulighet for at PPS filer kan hente ut data fra lokaldatabaser?

Resultatene skal sorteres i grupper, og etter tidspunkt samt at tabeller regnes ut, men dette ordnes med enkel programmering, eller kan hentes ut fra andre databaser.

En annen måte har tenkt på er å bruke den nettbaserte databasen som synkes mot den lokale. Da kan jeg enkelt lage en PHP side med de forskjellige kommandoene og while for å hente ut dataene. Dette er jo greit, men dette blir ikke like pent samt at den nettbaserte ikke oppdateres så ofte. Pluss at vi ikke har tilgang til selve råmaterialet når det ligger på nett, kun tabellbasert oppsett.

Hva ville dere gjort? Dette skal vises på overhead forann 15 000 mennesker i løpet av en helg så er greit det ser pent ut, for det gjør det absolutt ikke nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...