Gå til innhold

Få ut varmeregister av bil


Anbefalte innlegg

Har tenkt å lage meg vannkjøling og skal derfor snart på dynga for å få tak i et varmeregister. Er ikke særlig ekspert på biler og slikt, så er det noen som kan fortelle meg hvor i bilen det er standard å plassere varmeregisteret, vis det er noen standard plass da?

 

Og når man skal forhandle meg skraphandleren, er det noe man skal ta hensyn til? Leste om en fyr som sa han skulle ha varmeregisteret i PCen, og da ble det plutselig litt dyrere :roll: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleier å ligge mellom motoren og dashbordet et sted. Ingen fasit, prøv å følge vannledningene! Sitter ofte litt kronglete til. Blir ofte litt banning før det er ute... Jeg halte mitt ut av fronten på en mercedes, og i ettertid er jeg overbevist om at de startet å bygge bilen rundt varmeapparatregisteret :wink:

Lenke til kommentar

Å få ut et varmeregister kan være et helt helve##! De står normalt plassert inn mot torpedoveggen, under dashbordet. Finn deg en bil der dashbordet (eller deler av det) er fjernet, eller spør etter en bil som har det under panseret (feks en Audi 100 fra 80-tallet). Jeg tror nok at jo eldre bilen er, jo lettere tilgjengelig står det.

 

PS! Ikke ta en Mondeo, hvis du kan unngå det! Det er helt jæv### å ta ut. :D

Lenke til kommentar
Spørrs på bil det. Pleier og sitte fast med både bolter og skruer ;). Skal være gjenkjennelig av at den sitter på samme vann kurs som radiatoren. Mulig det også sitter en donk med filter foran. Hvem vet :grumpy:  

 

Egentlig bare til å bruke makt på den :D

Har du noen gang tatt ut et?

Lenke til kommentar
Spørrs på bil det. Pleier og sitte fast med både bolter og skruer ;). Skal være gjenkjennelig av at den sitter på samme vann kurs som radiatoren. Mulig det også sitter en donk med filter foran. Hvem vet :grumpy:  

 

Egentlig bare til å bruke makt på den :D

Har du noen gang tatt ut et?

 

Jeg har tatt det ut på mange biler, men aldri satt det tilbake. Letteste mulig :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...