kilogram Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Et av de største botnettene i verden har stoppet å sende spam. Les mer Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hva med å legge inn noen tall i grafen? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kan det ha noen sammenheng med dette? Sannsynlig at når en gruppe får purken på døra, så trapper dem som driver med det samme ned. Isåfall kommer det nok opp igjen Lenke til kommentar
trash89 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 stille før stormen? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hva med å legge inn noen tall i grafen? Storm kan sende 3milliarder mail om dagen Det er over 100 milliarder spam mail pr dag Og det skrives over at storm sto for 20% av spam den sommeren. Alle tall som oppgis stemmer ikke med andre tall igjen, nye tall hele tiden :- S Lenke til kommentar
Peter Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kan det ha noen sammenheng med dette? Sannsynlig at når en gruppe får purken på døra, så trapper dem som driver med det samme ned. Isåfall kommer det nok opp igjen Antakelig ikke, fordi det andre skjedde på tirsdag, men Storm sluttet i september. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kan det ha noen sammenheng med dette? Sannsynlig at når en gruppe får purken på døra, så trapper dem som driver med det samme ned. Isåfall kommer det nok opp igjen Antakelig ikke, fordi det andre skjedde på tirsdag, men Storm sluttet i september. Klar over det, men regner med at purken snuste litt rundt en stund før dem tok dem. Sikkert snust rundt storm og Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Uansett om det er en katt og mus lek så er det godt at det tas på alvor og at de ikke får operere i fred. Keep it up! Lenke til kommentar
benlen Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hvis jeg skal gjette så er det fordi de har funnet mer økonomisk lukurative tjenester å bruke botnettet til. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hvis jeg skal gjette så er det fordi de har funnet mer økonomisk lukurative tjenester å bruke botnettet til. PageRanking maybe? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Eventuelt kan det bare være slik at siden dette botnettet er så gjennomstudert, og det finnes programvare som kan skape krøll for selvsamme nett, så har de gått over på nye og grønnere jaktmarker. Kanskje de bygger opp et nytt botnett, med "nyere teknologi" eller noe? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Men jeg får det ikke til å stemme at dem plutselig stenger ned hele nettet, når dem fortsatt kan tjene mens dem lager nytt. Kanskje masteren har mista passordet sitt Botnet fascinerer meg mer enn det meste Endret 16. oktober 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Botnet er ikke det minste fasinerende, det er enkelt og styggaktig. Jeg husker for en 3-4 år siden når jeg hadde klart å få en botinfeksjon på en server hjemme. Jeg tok opp noen filer jeg fant, i hexeditor, og klarte å spore meg til en IRC kanal på en låst IRC server som også hadde passord mm hele veien. Vel der inne uten å vekke mistanke ved å forkle meg som en dum bot hadde jeg samtidig gjort reasearch på hvilke kommandoer disse botene lystret. Så ventet jeg til det rette øyeblikket når det var flere tusen samlet på flere kanaler, eskalerte til OP og kjørte kommando for å slette boten på alle maskinene som var pålogget. Det var en nytelse å se alle som datt fra kanelene en etter en.... Sweet revenge EDIT: det verste var at det var en norsk IRC server... uten at det behøver bety så veldig mye. Endret 16. oktober 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 @Theo343: Slike "aksjoner" må jeg si at jeg virkelig setter pris på (og det er ikke ironi). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 La oss håpe man kan inspirere flere til å slå tilbake Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Problemet er at det er relativt få av de som er infisert som sitter på kunskapen til å gjøre slikt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Ta kontakt med noen du mener har kompetansen om du er botinfisert. Endret 16. oktober 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det burde jo være straffbart å kjøpe noe man mottar tilbud om via spam. Faens gamlinger med impotens Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Eller alle med liten tiss? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå