Ripcurl Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 På de fleste skoler med høyrere utdanning, må man logge seg på for å få nett. Hvis en misbruker nettet, feks laster ned kopibeskytta materiale kan det føre til utestengelse. Hvordan kan It-avdelingen se hva jeg laster ned i en P2P klient? De kan jo muligens finne ut av hva jeg søkte på, hvilken tracker jeg lasta ned og fra hvor. Men har de mulighet til å se akkuratt hva jeg laster ned. Hvis jeg har en tracker som laster ned en iso fil som heter "Ubuntu_8.04_LTS", men som inneholder et eller anna ulovelig. Trackeren heter også ubuntu..... Studerer nettverk og sikkerhet, og bare lurer litt på det? Så men evt. kan finne en måte å ta de på! Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Tror kanskje IT-avdelingen på skolen driter i det. Men hvis de får mail fra f.eks et plateselskap eller et advokatfirma i usa eller noe der det står at din IP har lastet ned ditt og datt, så sender de vel ut en advarsel. Har selv fått en slik en for å laste ned The Sims2 på høyskolenettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå