Gå til innhold

Hjelp til å sette sammen en bra spill pc


Anbefalte innlegg

Heisann folket.

 

Var ikke helt sikker hvor jeg skulle plassere denne posten så beklager det.

 

Men jeg skal no kjøpe meg ny pc og jeg er ikke noe spesiellt god på dette.

Har også lyst på det beste jeg kan få innenfore den prisgrensen jeg har satt så er usikker på hva jeg ska velge så håper dere har noen tips og info til en som ikke vet så mye.

 

Så langt så ser den sånn ut etter den er satt sammen hos komplett.

 

Kabinett: Antec Twelve Hundred Gaming Case(Without PSU)

 

Strøm: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

 

Hovedkort: Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2, ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16

 

CPU: Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz, Socket 775, 6MB, 1333MHz, Boxed w/Fan

 

Minne: Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology.

 

HD1: Western Digital VelociRaptor 150GB, 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB

 

HD2: Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM

 

CD: Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN SATA, 22X, OEM

 

Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail

 

GFX kort: HIS Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

 

OS: Microsoft Windows Vista Ultimate Norsk Komplett, kun til PC produksjon

 

Skjerm: Samsung 24" LCD Syncmaster T240, 1920x1200, DVI/VGA/HDMI, 20000:1, 5ms

 

 

Hele speccen kan finnes her: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10286

 

 

Det jeg er mest usikker på er grafikk kortet, er så mangen forskjellige meninger om nvidia sitt og ATI.

Hvordan vil det bli sammen med denne skjermen osv. Jeg spiller stort sett WoW og litt FPS spill.

Er veldig glad for tips på alle punkter, da jeg som sagt har tenkt å ligge litt penger i dette.

 

Igjen beklager at posten er på feilt sted.

 

Mvh

Joakim

Endret av Iknownothing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at prosessoren er unødvendig dyr, lydkortet er unødvendig, samme er Velociraptoren, og rammen er altfor slapp hvis du har planer om overklokking.

Kjøp en bedre cpu-kjøler, så har du mulighet til å klokke cpu uten behov for hørselvern.

ATi 4870x2 er det grommeste på markedet, fint valg hvis du har økonomien i orden.

Men som sagt, velg en E8400 istedet, dropp et trøblete lydkort fra en produsent som ikke klarer å lage drivere, Velociraptoren er egentlig ikke så bra som prisen tilsier, og rammen er litt slapp. Sats på en 8500-ram istedet, den gir litt rom for overklokking.

 

Og bygg pc'n din selv! Det er overhodet ikke vanskelig, for delene passer bare ett sted. Vista Ultimate? Er det virkelig nødvendig å kjøre Ultimate? Home Premium gir vel de samme tingene.

 

Husk at pc-kjøp ikke er noen god økonomisk investering, og er utdatert allerede når du får den i hus. Så jo billigere du får akseptabelt utstyr, jo bedre er det. Og WoW krever ikke allverdens pc...

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Takker for svar. skal se på det.

 

Men hvordan vil det bli med oppløsning osv mtp den nye skjermen?

 

Har en hp2207w i dag som er 6-8 mnd gammel, oppløsningen på denne er 1680x1050. er det vits å selge den gamle for å kjøpe denne?

alså har det mye å si for evt spillopplevelser?

Endret av Iknownothing
Lenke til kommentar

ville ha beholdt den gamle 22 tommern som ikke er så gammel :p

 

spar heller pengene på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347131

å kjøp 4870x2 på http://www.netonnet.no/?iid=no117493

 

ikke komplett. = 4000-4400+

 

kjøp en cpu kjøler til E8400 som for eksempel:

 

OCZ Vendetta 2

Noctua NH-U12P

Thermalright ULTRA120 Extreme

Husk å kjøp en god vifte med mye luft strømning til Thermalright ULTRA120 Extreme.

kommer ikke med.

 

så kan du klokke fra 3.0 til 4.0 lett..

 

Husk at med Asus hovedkort får du med et lydkort som e god.

og husk Home Premium 64bit

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Legg heller alle varene i prisgiuden her på hardware :)

 

Enkelt og se hvor alt der billigst, enkelt or ombestemme seg og redigere og enkelt for oss og se hva du har tenkt og bestille. Å bygge pc selv er ingen sak i det hele tatt, vis ikke kan det hende du kjenner enn nabo eller enn hyggelig venn som har lyst til og hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at prosessoren er unødvendig dyr, lydkortet er unødvendig, samme er Velociraptoren, og rammen er altfor slapp hvis du har planer om overklokking.

Kjøp en bedre cpu-kjøler, så har du mulighet til å klokke cpu uten behov for hørselvern.

ATi 4870x2 er det grommeste på markedet, fint valg hvis du har økonomien i orden.

Men som sagt, velg en E8400 istedet, dropp et trøblete lydkort fra en produsent som ikke klarer å lage drivere, Velociraptoren er egentlig ikke så bra som prisen tilsier, og rammen er litt slapp. Sats på en 8500-ram istedet, den gir litt rom for overklokking.

 

Og bygg pc'n din selv! Det er overhodet ikke vanskelig, for delene passer bare ett sted. Vista Ultimate? Er det virkelig nødvendig å kjøre Ultimate? Home Premium gir vel de samme tingene.

 

Husk at pc-kjøp ikke er noen god økonomisk investering, og er utdatert allerede når du får den i hus. Så jo billigere du får akseptabelt utstyr, jo bedre er det. Og WoW krever ikke allverdens pc...

 

 

Helt enig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...