Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Jeg vurderer pensjonssparing

jacoobholm

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg tenker på å begynne med privat pensjonssparing. Jeg har sett litt rundt på forskjellige forsikringer, og lurte på om noen andre der ute har erfaring med slikt? Er det lurest å få en forsikring som forvalter pengene i fond, eller bare spare på egen hånd i fond?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det egentlig du mener? Ser nå at du både snakker om pensjonssparing og pensjonsforsikring. Kan du forklare meg nøyaktig hva du mener med 'pensjonsforsikring'. Var plutselig ikke helt med her.

EDIT: Ser du endret innlegget ditt. Hvis jeg har forstått det riktig så er det 'pensjonssparing' det er snakk om. Da gjelder fortsatt min første post. Dette får du da gjennom banken, eller et forsikringsselskap som leker litt bank på fritiden (f. eks. Gjensidige).

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
Hva er det egentlig du mener? Ser nå at du både snakker om pensjonssparing og pensjonsforsikring. Kan du forklare meg nøyaktig hva du mener med 'pensjonsforsikring'. Var plutselig ikke helt med her.

EDIT: Ser du endret innlegget ditt. Hvis jeg har forstått det riktig så er det 'pensjonssparing' det er snakk om. Da gjelder fortsatt min første post. Dette får du da gjennom banken, eller et forsikringsselskap som leker litt bank på fritiden (f. eks. Gjensidige).

Ok stemmer.. Men vil det ikke være en god del mindre utgifter hvis jeg forvalter pengene selv, i for eksempel Odin Fond?

Lenke til kommentar
Det er klart at bankene/forsikringsselskapene tar seg litt betalt for tjenestene sine, men hvor mye du vil spare på å organisere på egenhånd er ikke jeg den rette til å spå. Men jeg vil tro at det er verdt pengene å overlate det til de som kan det.

Tusen takk for hjelpen =) Tror jeg skal ta en prat med noen banker for å få en bedre oversikt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg sparer til min pensjon i vanlig aksjefond. For det første har jeg da full frihet til når jeg vil ta ut pengene, og hvor mye jeg vil ta ut i året. Dessuten er det vanskelig å finne noen eksperter utenom de som selger disse produktene som anbefaler dem.

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=509392

Stemmer.. Ja, det blir nok noe slikt jeg også gjør, aksjefond altså.. Takk for rådene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...