Gå til innhold

Burde jeg kjøpe xps 420?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken versjon var det du tenkte på da?

 

Har du vurdert å bygge selv? Det er slettes ikke så komplisert, og du kan få en helt ok pc til en rimelig penge.

 

-Tet

 

Jeg trudde det var bare 1 versjon.;S Noen som kan si hvem av dem som er bra?:S hakke peil på pcer;S please hjelp trenger raske svar

Lenke til kommentar

Kort svar på posten: Nei

 

Langt svar: Siden du hadde planer om å kjøpe deg en pc mellom 5000 og 7000 kr blir det den billigste. denne har:

 

CPU: Q6600 (4 kjerner på 2,4Ghz)

GPU: Radeon HD 3870 512 MB

RAM: 3072 MB 800MHz DDR2

 

De tre kompnentene er de viktigste til spilling, den pcen vil holder egentelig til WOW. Men, det følger ikke med en skjerm der, så det gjør den dyrere enn 7000 kr (med mindre du har en fra før av)

 

Det finnes mange netbutikker i norge som bygger datamaskiner for deg, disse er ofte gode maskiner for de som har litt skrekk å bygge. Men får å spare mest penger er det beste å bygge selv, ikke alt for vanskelig og du lærer mye om hvordan maskinen din funger.

 

komplett gamer a10 kan for eksempel konfigureres til leigende specs for en billigere penge. Det skal også nevens at den dellen kansje er litt overkill for WOW.

 

Edit: ellers finnes det en samlepsot her oppskrifter på selvbygde maskiner, og forumet er en yppelig plass til å få hjelp med å modifsere og sette sammen delene.

 

edit2: huff, hadde mange skrivefeil her gitt.

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar
Kort svar på posten: Nei

 

Langt svar: Siden du hadde planer om å kjøpe deg en pc mellom 5000 og 7000 kr blir det den billigste. denne har:

 

CPU: Q6600 (4 kjerner på 2,4Ghz)

GPU: Radeon HD 3870 512 MB

RAM: 3072 MB 800MHz DDR2

 

De tre kompnentene er de viktigste til spilling, den pcen vil holder egentelig til WOW. Men, det følger ikke med en skjerm der, så det gjør den dyrere enn 7000 kr (med mindre du har en fra før av)

 

Det finnes mange netbutikker i norge som bygger datamaskiner for deg, disse er ofte gode maskiner for de som har litt skrekk å bygge. Men får å spare mest penger er det beste å bygge selv, ikke alt for vanskelig og du lærer mye om hvordan maskinen din funger.

 

komplett gamer a10 kan for eksempel konfigureres til leigende specs for en billigere penge. Det skal også nevens at den dellen kansje er litt overkill for WOW.

 

Edit: ellers finnes det en samlepsot her oppskrifter på selvbygde maskiner, og forumet er en yppelig plass til å få hjelp med å modifsere og sette sammen delene.

 

edit2: huff, hadde mange skrivefeil her gitt.

 

Ok takk for svaret,s men jeg er 14 og litt dum-.-' så trukke jeg klarer å bygge en;(

Noen tips om andre maskiner som funker bra for wow?

Lenke til kommentar

14 år er eikke noe hinder, var 15 når jeg bygde min første datamaskin, og det gikk bra.

 

Angående den komplett maskinen, det følger emd tre spill der, et av dem er WOW, hvis du har det fra før av (antar det) er knasje ikke det best, men denne kan konfigureres likt, men uten spillene.

 

her er et forslag (med skjerm):

 

Kabinett: In-Win C603

Hovedkort: Asus M3N78-VM

Prosessorer: AMD Athlon 64 X2 6000 89W

DDR2 minne: Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit

Multikortleser/Diskettstasjon: USB2 multikortleser 3.5"

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 3870 512MB

Optisk leser/brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S

Ekstra Optisk brenner: Ikke valgt

Harddisk: Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2

Ekstra Harddisk 1: Ikke valgt

Tastatur: Logitech Deluxe 250

Mus: Logitech MX518 Optical Mouse

Høyttaler: Logitech X-210

Webcams: Ikke valgt

Trådløs USB: Ikke valgt

Office ready PC: Ikke valgt

Skjerm: BenQ 22" LCD G2200W

Operativsystem 32-bit: Microsoft Windows Vista Home Premium

 

Det som er endret her er: Prosessorer, Skjermkort, Mus, Høyttaler og Skjerm.

Hvis vi sammenligner med den XPSen du først foreslo, komplettmaskinen har en pris på ca 7000kr inkludert frakt, samme som dellen. MEN, kloplett maskina har en 22" skjerm, Dell maskina har ikke skjerm i det heletatt.

 

Det er vært å merke seg at denne maskina er ganske overkill til WOW den også, men hvis du er villig til å bruke 7000 kr på en datamaskin er ikke den over noe dårlig overall spillemskin, selv om du får mye mer om du går noen få tusen opp, eller bygger selv, men det var ikke det du spørte om.

 

Største forskjellen de to maskinene er at dellen har en firekjerne prosessor som er raskere enn den i komplett masknia, men ellers er det det samme grafikkortet og omtrent like mye minne (dellen har 3 GB og komplett maskina har 2 GB, man trenger ikke mer enn 2 GB til spill i dag)

 

Hvis du har veldi glyst på en pc med bedre prosessor er Denne ganske bra, konfiurert med ligenende deler som den over kommer den på ca 8000 kr, men det er en vurdering du må ta.

Lenke til kommentar

Den kommer ferdig bygget, men det er flere oppgraderinger du må og bør gjøre for at den er spillbar. Fikk til et brukbart oppsett til 6700 kroner.

 

Oppgraderte:

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 6000 89W, Socket AM2, 3,1GHz, Boxed m/Vifte

DDR2-minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Skjermkort: Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 250GB, 16MB, 7200RPM, SATA 3.0 Gbps

Skjerm: BenQ 22" LCD G2200W TCO03 Silver/Black

 

Resten er uforandret. Dette er et helt ok oppsett. ;)

Lenke til kommentar
Den kommer ferdig bygget, men det er flere oppgraderinger du må og bør gjøre for at den er spillbar. Fikk til et brukbart oppsett til 6700 kroner.

 

Oppgraderte:

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 6000 89W, Socket AM2, 3,1GHz, Boxed m/Vifte

DDR2-minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Skjermkort: Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 250GB, 16MB, 7200RPM, SATA 3.0 Gbps

Skjerm: BenQ 22" LCD G2200W TCO03 Silver/Black

 

Resten er uforandret. Dette er et helt ok oppsett. ;)

 

Takk for svaret,) Mitt siste spørsmål er at jeg har bestillt pcen Hvor skal jeg hente den?:s Ok circa hvor lang tid tar det fær jeg får det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...