Hobbes76 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har påtatt meg et oppdrag å re-installere XP på en slektnings maskin. Det er en Dell, nærmere betegnelser har jeg ikke her jeg skriver fra. Men jeg skal installere XP, og det går helt greit frem til det ser ut som installasjonen er fullført. Den estimerte tidsklokken har tellt ned til 0 minutter, og det ser ut som maskinen skal boote for å starte XP for første gang. Det er da det blir feil. Den booter, og kommer så langt at XP startes. Det kommer et kort glimt av windowslogoen, før den kommer opp med en blå-skjerm, som sier at windows har stoppet for å hindre at maskinen skades, bla bla. Og en feilkode; 0xf7c85528 vises. Finnes ikke mye info på nettet så vidt jeg har funnet; http://www.google.no/search?hl=no&q=0xf7c85528&meta=. Det er ingenting feil med disken, den er på 80GB. Har prøvd å installere på én partisjon, og dele opp i flere partisjoner. Samme resultat. Noen som aner hva dette skyldes? Sto noe på en forumside at det hjalp å forandre innstilling i BIOS som hindrer at SATA-disker gjengjennes som RAID-disker..? Finner ingenting i BIOS på maskinen som gjør dette. Eneste som er galt med maskinen er at batteriet tydeligvis holder på å ryke, for den mister internklokken hvis den står uten nettstrøm noen timer. Men tror ikke dette skulle ha noe å si?? Lenke til kommentar
Sh1v4 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Prøv å ta ut den ene rambrikken (om du har 2) og installer kunn med 1 brikke i. Ellers bytt den ram brikken som er der. Lenke til kommentar
Hobbes76 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Prøv å ta ut den ene rambrikken (om du har 2) og installer kunn med 1 brikke i. Ellers bytt den ram brikken som er der. Har ikke vært inni maskinen, men BIOS sier at det er 4 stk á 256 MB RAM. Er det fare for at noen av disse er ødelagt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå