Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Re-installere XP - starter ikke etter installasjon

Anbefalte innlegg

Jeg har påtatt meg et oppdrag å re-installere XP på en slektnings maskin. Det er en Dell, nærmere betegnelser har jeg ikke her jeg skriver fra. Men jeg skal installere XP, og det går helt greit frem til det ser ut som installasjonen er fullført. Den estimerte tidsklokken har tellt ned til 0 minutter, og det ser ut som maskinen skal boote for å starte XP for første gang. Det er da det blir feil.

Den booter, og kommer så langt at XP startes. Det kommer et kort glimt av windowslogoen, før den kommer opp med en blå-skjerm, som sier at windows har stoppet for å hindre at maskinen skades, bla bla. Og en feilkode; 0xf7c85528 vises. Finnes ikke mye info på nettet så vidt jeg har funnet; http://www.google.no/search?hl=no&q=0xf7c85528&meta=.

Det er ingenting feil med disken, den er på 80GB. Har prøvd å installere på én partisjon, og dele opp i flere partisjoner. Samme resultat.

Noen som aner hva dette skyldes? Sto noe på en forumside at det hjalp å forandre innstilling i BIOS som hindrer at SATA-disker gjengjennes som RAID-disker..? Finner ingenting i BIOS på maskinen som gjør dette.

Eneste som er galt med maskinen er at batteriet tydeligvis holder på å ryke, for den mister internklokken hvis den står uten nettstrøm noen timer. Men tror ikke dette skulle ha noe å si??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...