Karabin Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Er det noen som har anskaffet seg dette enda? Og hvordan er det i praktisk bruk? Lenke til kommentar
Fiple Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hei, har ingen egne erfaringer men siste Fotografi har full test og på denne linken finner du en proff med brukererfaring; http://www.photoclubalpha.com/2008/10/15/a...ference-part-4/ Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Hva er det du vil vite om det? Det er praktisk å bruke ja Endret 17. oktober 2008 av Inc Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Om noen hadde det, og om de var fornøyd Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Er det noen som har anskaffet seg dette enda?Og hvordan er det i praktisk bruk? Det er en rekke gode tilbakemeldinger på dyxum.com. særlig eieren, kiklop, eller hva det nå han heter, har ett godt perspektiv på kameraet. Negativt på sparket Det er ingen integrert løsning for GPS, det savnes en integrert blitz. D3 yter bedre fra ett sted over iso1600 eller noe sånt. Det er ingen mulighet til å benytte linser uten chip. Positivt på sparket Bildekvalitet. Og bildekvalitet. Nevnte jeg bildekvalitet. Det er utrolig mye skryt av den søkeren. "Jeg vil ha lavere oppløsning"-diskusjonen er død. Det er ett ønske om ett D3-liknende hus med brukbar iso6400, men de fleste vil nok ikke bytte noe slikt mot ett A900. Jeg glemte vist å nevne at selv middelmådige fotografer får helt utrolige resultater med dette kameraet. Frode Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) D3 yter bedre fra ett sted over iso1600 eller noe sånt. På de eksemplene jeg har sett er det merkbar støy allerede fra 400 iso. Dette er et studio og landskapskamera fremfor noe, og jeg tror folk skal være oppmerksomme på dette. Hei, har ingen egne erfaringer men siste Fotografi har full test og på denne linken finner du en proff med brukererfaring; http://www.photoclubalpha.com/2008/10/15/a...ference-part-4/ "Proff med brukererfaring" var kanskje å tøye strikken en smule når vi snakker om en fyr som er innleid for å skryte av kameraet på Sonys pressekonferanse Jeg glemte vist å nevne at selv middelmådige fotografer får helt utrolige resultater med dette kameraet. Spørs nok om ikke FrodeNilsen får noen kroner av Sony også :!: Endret 17. oktober 2008 av abraxa Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 ...Spørs nok om ikke FrodeNilsen får noen kroner av Sony også :!: Ja, nå må jeg bare se å få sendt dem ett kontonummer de kan sette in millionene på. Frode Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) D3 yter bedre fra ett sted over iso1600 eller noe sånt. På de eksemplene jeg har sett er det merkbar støy allerede fra 400 iso. Dette er et studio og landskapskamera fremfor noe, og jeg tror folk skal være oppmerksomme på dette. Dette må taes med en god skuffe med salt. Det er jo versjon 1.0.0 av mykvare som er i kameraet..... Jeg glemte vist å nevne at selv middelmådige fotografer får helt utrolige resultater med dette kameraet. Det er stor forskjell på fullformat og 1.5 crop kamera så det så Endret 17. oktober 2008 av Inc Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Det er stor forskjell på fullformat og 1.5 crop kamera så det så Så jeg blir proff fotograf jeg også, hvis jeg kjøper fullformat? Tom Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) ...Så jeg blir proff fotograf jeg også, hvis jeg kjøper fullformat? ... Nei. Men du blir blakk. Frode Endret 17. oktober 2008 av FrodeNilsen Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Det er stor forskjell på fullformat og 1.5 crop kamera så det så Så jeg blir proff fotograf jeg også, hvis jeg kjøper fullformat? Tom Jeg mente resultatet blir anderledes, om det blir til det bedre er jo opp til fyren bak kameraet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Det neste nybegynnerkameraet til Nikon skal inneholde en dverg-klone av Ken Rockwell. Han skal bestemme hvordan kameraet skal eksponere. Og da vil vi få kamera som gjør amatører til proffer. Noe for deg Tom. Lenke til kommentar
sentence Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Bildekvalitet. Og bildekvalitet. Nevnte jeg bildekvalitet. Canon 5D Mk2 har også Bildekvalitet. Og bildekvalitet. Nevnte jeg bildekvalitet. med kanskje 1000x bedre støyegenskaper. Og 1000x bedre støyegenskaper. Nevnte jeg 1000x bedre støyegenskaper. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Nå nevnte ikke FrodeNilsen 5Dmk2, men det er vel heller snakk om 3-4 stop bedre støyegenskaper. Det er ikke tusen ganger bedre. På samme måte har Nikon D3 ett tusen ganger bedre støyegenskaper enn 1Dmk3. Vent litt, det stemmer jo ikke? Lenke til kommentar
sentence Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Nå nevnte ikke FrodeNilsen 5Dmk2, men det er vel heller snakk om 3-4 stop bedre støyegenskaper. Det er ikke tusen ganger bedre. På samme måte har Nikon D3 ett tusen ganger bedre støyegenskaper enn 1Dmk3. Vent litt, det stemmer jo ikke? Jeg var vel ikke ute etter å skape en tråd om at pappaen min er større en din, men at A900 må ha en revolusjonerende god bildekvalitet på lav ISO dersom det skal kunne konkurrere med andre kameraer i samme klasse. Så langt har jeg ikke sett noe revolusjonerende fra A900 som plasserer andre DSLR-kameraer i skyggen (...) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Dersom man er ute etter et studio eller landskapskamera vil det i veldig mange tilfeller være irrelevant om det gjør det bra på høy ISO. Dersom de klarer å lage et kamera som er gir denne kundegruppen det de vil ha, og priser det rimelig, da er det nok etterhvert mange som vil kjøpe det. Og det er bare 5Dmk2 som kommer nær i detaljedefinisjon, D3 er bare et sportskamera i forhold. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 ...Jeg var vel ikke ute etter å skape en tråd om at pappaen min er større en din, men at A900 må ha en revolusjonerende god bildekvalitet på lav ISO dersom det skal kunne konkurrere med andre kameraer i samme klasse. Så langt har jeg ikke sett noe revolusjonerende fra A900 som plasserer andre DSLR-kameraer i skyggen (...) Tja, nå har A900 bilde stabelisering i huset. Hvem andre har det? Det tar fem bilder i sekundet ved 24.6Mpixel, og koster under 30000,-. Hvilket annet kamera i denne klassen har en slik søker? Jeg vet ikke hva folk mener lenger med lav ISO. Er 800ISO lavt? Når ble det lavt? Tilbakemeldinger fra ekte fotografer tyder på at 800ISO gir overraskende gode resultater, selv med tidlig firmware. ISO1600 er høyst brukbart, selv for virkelige fotografer, men muligens ikke de som tar bilder av underlige testmotiver. Kiklop på dyxum.com bruker både Nikon og Sony. Han beskriver godt hva kameraene egner seg godt til, og mindre godt til. Det finnes flere gode innlegg fra andre brukere der også. Nå nevnte ikke FrodeNilsen 5Dmk2, men det er vel heller snakk om 3-4 stop bedre støyegenskaper.... Hvor har du hentet at "Canon med det enkle navnet" har 3-4trinn bedre støyegenskaper fra? Pluto? Sony ved ISO200 tilsvarer Canon ved ISO1600-ISO3200? Sony ved ISO400 tilsvarer Canon ved ISO3200-ISO6400? A900 er ikke huset du kjøper for å knipse rundt ISO3200 og høyere, da kjøper du Nikon. Frode Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har sett prøver, og jeg vil si at ISO6400 på 5Dmk2 kan sammenlignes nogenlunde med ISO1600 på A900. Og et lite tips, Frode. Ikke bit hånda som forsvarer deg. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 ...Og et lite tips, Frode. Ikke bit hånda som forsvarer deg. Nei, de som forsvarer meg biter jeg ikke. Frode Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Da er du enten blind, har vansker for å lese, eller er svært utakknemlig. Ta det med seg som et lite råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå