Sh1v4 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Trenger noen idèer til hva jeg kan bruke en eldre laptop til. Det er en Compaq N6000 Ideer tas imot med takk Lenke til kommentar
otis Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Regner med at det er en NC6000. Og dette er en veldig bra Pc med relativt lite feil, gammel ,men bra. Kan fremdeles brukes til enkel nettsurfing, til f.eks. noen i din familie, da du kanskje har PC selv? Lenke til kommentar
Sh1v4 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Takk for svar. Har nok med "nettsurf_" pcèr i huset fra før av. Beklager at jeg ikke nevnte dette i første post. Lenke til kommentar
otis Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Da kan den brukes for å f.eks. hoste en FTP server i ditt nettverk, eller du kan bruke den for å laste ned ting og tang, og bare bruke den som en mellomstasjon. Lenke til kommentar
Sh1v4 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Ja, det var lurt. Men er ikke rare diskplassen på den. 20-25GB tror jeg. Søkte litt rundt og fant noen andre idèer. Kanskje en "arcade" maskin med Mame installert. Men det medfører sikkert noe arbeide. Må nesten snekre noen spon plater sammen å bygge en "LookAlike" arcade maskin også. Er fremdeles åpen for tips. Lenke til kommentar
OinkOink Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Legg inn alt av backup på den laptoppen. Så slipper du å ha det samlet på de maskinene du faktisk bruker. Bilder, dokumenter, musikk, installfiler f.eks Lenke til kommentar
Sh1v4 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Det var nok en bra idè men sliter litt med størrelse der. Har kunn 20-25gb på disken på laptoppen. Lenke til kommentar
OinkOink Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Trenger du mere en 20-25GB for å legge over bilder og dokumenter? Du trenger jo ikke slenge over filmer og stash der;) Du kan også bruke laptoppen til å ha nye software programmer på. Du tester ut nye nedlastinger på den gamle laptoppen så slipper du å forsøple registeret/avinstallere alt om du ikke liker programmene du laster ned;) De programmene du liker legger du over på maskinen du bruker:) Dette ville i hvertfall jeg brukt en gammel maskin til. Mindre sjanser for at maskinen du bruker daglig skal bli ustabil. Endret 16. oktober 2008 av Svends22 Lenke til kommentar
Sh1v4 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Ja, det var jammen lurt! Bruke som Test-PC... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå