[-GoMp-] Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Jeg leier sokkelleil og må dele internett med utleier. I hans kjeller er det et modem, som igjen er koblet til en Zyctel(?) ruter. Jeg skal da prøve å koble min ruter på hans ruter så jeg får mitt eget trådløse nettverk. Regner med at hans Ruter står som DHCP. Jeg har prøvd men får ikke til - hvordan skal jeg konfigurere min Linksys WRT54GL? Noen som har råd/link til guide, et eller annet? Endret 16. oktober 2008 av [-GoMp-] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Jeg tror denne guiden kan være til hjelp for deg. Endret 16. oktober 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Legg inn dd-wrt firmware på wrt54GL og sett den opp som aksespunkt, det er den beste løsningen. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Legg inn dd-wrt firmware på wrt54GL og sett den opp som aksespunkt, det er den beste løsningen. Hvor får jeg tak i firmwaren? OG, kan dette aksesspunktet gjelde for flere enheter? (har laptop, ps3, xbox360, iphone.....++) Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Jeg tror denne guiden kan være til hjelp for deg. Takk for tipset! Eneste jeg ser som er forskjellig er at jeg må koble meg til gjennom hans ruter..med min Linksys... Modemet har bare en utgang OG jeg vet ikke helt om jeg vil begynne å gjøre om hele hans oppsett (som jo fungerer for han).. Please relpy! Endret 16. oktober 2008 av [-GoMp-] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Deaktiver DHCP på routeren din, for å så koble den fra LAN-port til LAN-port på begge routerne, ikke WAN. Dette bør vel gjøre slik at den fungerer som en switch og forlenger? Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Eller legg inn Tomato; http://touristinparadise.blogspot.com/2008...-improving.html Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Jeg tror denne guiden kan være til hjelp for deg. Takk for tipset! Eneste jeg ser som er forskjellig er at jeg må koble meg til gjennom hans ruter..med min Linksys... Modemet har bare en utgang OG jeg vet ikke helt om jeg vil begynne å gjøre om hele hans oppsett (som jo fungerer for han).. Please relpy! Som sagt i en tidligere tråd: Logg på hans eksisterenes nettverk, eller be om å få låne hans pc i et par minutter. Trykk på startmeny og kjør CMD. Se den lokale IP-en. Ville tippe den typisk er 192.168.1.X Ping 192.168.1.2 eksempelvis. Vist du ikke får svar er dette en ledig adresse du kan bruke for din ruter. Kobl ruteren din direkte i din PC med kabel. Gå inn i web intafacen og sett inn ny statisk ip. da eksempelvis 192.168.1.2 og deaktiver DHCP. Sett opp SSID og Kryptering samtidig. Husk å lagre underveis. Dette burde funke. Vist det var vanskelig og forstå kansje DENNE guiden er lette og forstå. Endret 16. oktober 2008 av haddis Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Dette er en flau kveld. Mens hans sitter i telefon med en datafyr på jobben sin, som vil at han skal legge til min laptop sin MAC adresse i ruteren hans, så ser jeg "WTF? hans ruter har jo samme IP som min" (standard adr..) så jeg taster inn 192.168.1.100 trykker SAVE, og vips så har man internett... Syns nesten jeg må beklage for å ha sutra så fælt her! Setter stor pris på alle innspill - nå har jeg i alle fall mange tips dersom det skulle bli noe trøbbel i fremtiden! Og jeg har sett hvordan man kobler det perfekt, takk for link... Spesielt takk til haddis som har hjulpet meg i mer enn denne posten Nå skal jeg bare ordne så jeg ikke har NAT3 på PS3 så er jeg happy =) Ha en fin helg!-_-! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå