derox Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hei! Jeg hadde en Acer laptop inne til reperasjon for et overopphetingsproblem for mindre enn et år siden. Nå er den mye værre enn før jeg sendte den inn for et år siden. Fordi om maskinen er nå litt over 2 år gammel, regner man ikke ny garantiperiode på den feilen jeg nevnte fra datoen den ble reparert? Takker for svar på forhånd! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Garanti har du sikkert ikke, da det er produsenten som bestemmer dette. På bærbare er det fem års rekalamsjonsrett. Har en eller flere deler blitt skiftet vil du også ha rett til ny reklamasjon på jobben og delene som har blitt gjort. Lenke til kommentar
derox Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Hva er forskjellen på reklamasjon og garanti da? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Reklamasjonsretten er lovfestet i forbrukerkjøpsloven og gir deg som forbruker en del ufravikelige rettigheter som du kan rette mot selger, leverandør, importør eller produsent. Hvilke rettigheter denne gir kan du lese om i forbrukerkjøpsloven Garanti er noe som butikken, selger, leverandør, importør eller produsent kan velge å gi deg. Et krav her er at den gir deg noe ekstra ut over reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå