Timeo Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Tittelen forklarer vel det meste. Det virker jo som de fleste trådene handler om dette enten direkte eller indirekte ved at det er dette diskusjonen utvilker seg til å bli. Hvorfor? Hva er det som er så intressant ved det emnet? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Tittelen forklarer vel det meste. Det virker jo som de fleste trådene handler om dette enten direkte eller indirekte ved at det er dette diskusjonen utvilker seg til å bli. Hvorfor? Hva er det som er så intressant ved det emnet? Fordi det er det mest nærliggende tenker jeg... Hadde DU giddi å diskutert på et forum som kun diskuterte islam og hinduisme? Det er ikke noe krav å kjenne til hva en prater om (ref: stortinget) men du verden hvor det hjelper.... Det KAN være at dette intresserer oss og det er derfor vi diskuterer det? At disse diskusjonene ofte bryter inn på ateisme VS kristendom er vel bare naturlig da forklaringene fra de to leirene ofte spriker ganske mye og ting blir ofte definert ulikt når de på den ene siden blir definert naturlig og på den andre siden ved hjelp av gamle dogmer. (Ups, here we go again... ) Well, you might say that it comes with the territory, so to speak... Endret 16. oktober 2008 av RWS Lenke til kommentar
B25S Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Tittelen forklarer vel det meste. Det virker jo som de fleste trådene handler om dette enten direkte eller indirekte ved at det er dette diskusjonen utvilker seg til å bli. Hvorfor? Hva er det som er så intressant ved det emnet? Grunnen er enkel, ateister sprer sitt livssyn. Og du kommer og skal motsi dem. Da blir det diskusjon. Syns det ofte ender med at du ikke er aktiv samme emnet lenger, stemmer det Bellicus? Lenke til kommentar
Scientia Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 For oss som forsøker å ha et rasjonelt syn på verden er det vel fordi det rett og slett er litt provoserende å se at folk, selv i dag som vi vet så mye mer, fortsatt sprer overtro. Vi ønsker derfor ikke å la dem gjøre det uimotsagt. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 For oss som forsøker å ha et rasjonelt syn på verden er det vel fordi det rett og slett er litt provoserende å se at folk, selv i dag som vi vet så mye mer, fortsatt sprer overtro. Vi ønsker derfor ikke å la dem gjøre det uimotsagt. Det var utrolig bra sagt! Og jeg er 100% enig! Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det kommer vel opp noen tråder om islam i ny og ne, men det er veldig få her inne som representerer islam, så det blir ganske vansklig å fortsette debatten når alle er enige. Husker det ble stor debatt da to representater fra scientologistkirken kom og prøve å sakliggjøre Xenu. Det tok desverre ikke lang tid før dem forsvant og aldri ble sett igjen. Men det er fint at dere kristene tørr å komme her og latterliggjøre religionen deres, så vi slipper å gjøre det. Som Scientia sier så er det veldig viktig at de kristene som har vokst opp hele livet med hjernvask og overtro, også ser den rasjonelle siden foreldrene har holdt sjul for dem igjennom hele livet. Lenke til kommentar
bedra Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Trådstarter er vel selv én av dem som bruker desidert mest tid på å forsvare sin religion, så han har kanskje et svar på det opplagte? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Tittelen forklarer vel det meste. Det virker jo som de fleste trådene handler om dette enten direkte eller indirekte ved at det er dette diskusjonen utvilker seg til å bli. Hvorfor? Hva er det som er så intressant ved det emnet? Grunnen er enkel, ateister sprer sitt livssyn. Og du kommer og skal motsi dem. Da blir det diskusjon. Syns det ofte ender med at du ikke er aktiv samme emnet lenger, stemmer det Bellicus? Blir vel kjedelig å holde på i mange av sine egne tråder samtidig, som alle omhandler det samme emnet? Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Trådstarter er vel selv én av dem som bruker desidert mest tid på å forsvare sin religion, så han har kanskje et svar på det opplagte? Og da spør jeg som det uvitende mennesket jeg er ang. trådstarters religion og tro. Hva er det du tror på? Hvis noen andre vet før Bellicus svarer, svar:P Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Syns det ofte ender med at du ikke er aktiv samme emnet lenger, stemmer det Bellicus? Nå har jeg jo skrevet gjennomsnittlig ca. 7 innlegg om dagen her siden mars i år, så det blir jo en litt merkelig påstand å si at jeg ikke har vært aktiv. Men når ting begynner å repetere seg, så går jeg gjerne lei ja. Trådstarter er vel selv én av dem som bruker desidert mest tid på å forsvare sin religion, så han har kanskje et svar på det opplagte? Jo, men det er jo ikke så opplagt at jeg er intressert i å forsvare troen min, mens man knapt ser et livstegn fra tilhengere av andre religioner. Det er heller ikke så opplagt at folk er intressert i å diskutere med meg. Hvis det hadde vært så tåpelig som enkelte skal ha det til, så hadde jeg vel istedenfor blitt ignorert. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg tror det ofte blir slik av to grunner. a) Kristne og ateister er de det er flest av som er aktive på forumet b) Så og si alle tråder her inne blir kuppet av enkelte ateister som skal spre sitt budskap, så det er faktisk ikke rom for å diskutere religion her inne. Det er kun rom for å fortelle hvor latterlig og patetisk religion er. I alle tråder. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg tror det ofte blir slik av to grunner. a) Kristne og ateister er de det er flest av som er aktive på forumet b) Så og si alle tråder her inne blir kuppet av enkelte ateister som skal spre sitt budskap, så det er faktisk ikke rom for å diskutere religion her inne. Det er kun rom for å fortelle hvor latterlig og patetisk religion er. I alle tråder. Skulle vi heller diskutert hvor logisk og sannsynlig det er? Sikkert morro diskusjon det. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det kan være at enkelte synes det er frustrerende at folk tror at fantasivesener har skapt dem og alt de er glad i. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det har nok sin årsak i at det er flere og flere som innser at religion er et hinder for logisk or rasjonell tenkning. Samfunnet er fortsatt gjennomsyret av religion, og stadig flere ønsker et sekulært samfunn uten statsreligion. Jeg, og sikkert mange med meg, er lei av at religionen har en så spesiell stilling hvor den må respekteres. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 En tråds emne på et diskusjonsfourm bør respekteres, fullstendig uavhengig av hva man selv måtte mene om emnet. Eller er det greit hvis jeg f.eks synes at det å spille dataspill er fullstendig latterlig og patetisk da skulle infisere nesten alle tråder hvor folk vil diskutere spill med "spill er jo så latterlig"-svar? Det er off-topic og respektløst ovenfor tråden og forumets spilleregler og da er det fullstendig irrelevant og uinteressant hva du/dere måtte mene om trådens innhold hvis dere ikke kan debattere utfra hva det blir spurt om. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 En tråds emne på et diskusjonsfourm bør respekteres, fullstendig uavhengig av hva man selv måtte mene om emnet. Eller er det greit hvis jeg f.eks synes at det å spille dataspill er fullstendig latterlig og patetisk da skulle infisere nesten alle tråder hvor folk vil diskutere spill med "spill er jo så latterlig"-svar? Det er off-topic og respektløst ovenfor tråden og forumets spilleregler og da er det fullstendig irrelevant og uinteressant hva du/dere måtte mene om trådens innhold hvis dere ikke kan debattere utfra hva det blir spurt om. Det er fullstendig irrelevant, da dette er ett detbattforum. Her skal det debatteres, dette er ikke en støttegruppe for kristne som føler seg latterliggjort av de onde, gudsløse ateistene. Dersom det dukker opp tråd på samfunn om dataspill er skadelig, er det selvsagt relevant å påstå at spill er latterlig, men er det forventet at folk skal ta det seriøst, må det selfølgelig begrunnes. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Så da mener du det er helt greit at jeg går i alle spilltråder og sier "spill er latterlig!" uansett hva tråden egentlig handler om fordi "det er et debattforum". "Vet noen hvordan jeg tar boss XYZ i det siste Final Fantasy-spillet?" "Spill er noe idioti. De som spiller har lavere intelligens og spill er patetisk". Er du seriøs? En slik påstand er, unnskyld meg, det rene idioti. Vet du noe som helst om netiquette og regler på diskusjonsforum? Har du hørt om begrepet "off-topic"? Lenke til kommentar
____________ Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Når vi først er useriøse stråmenn. "Spill er livet! Alle som ikke spiller, lever tomme, fattige liv. Etter et raid eller en runde cs, så sitter og jeg tenker på alle dem som ikke spiller og som går glipp av alt jeg akkurat har opplevd, også sukker jeg og synes veldig synd på disse blinde stakkarne." "Alle er gamere, de som sier noe annet bare prøver å benekte det. Bare se hvordan de benekter og argumenterer!" "Spiller man ikke et spill, har man ikke et grunnlag for moral." "Har dere noen gang prøvd å spille? Har dere noen gang satt dere inn i spillmekanismene? Det tviler jeg på, så arrogante som dere er." Også begynner de faen meg å sitere fra spill-coveret og brukermanualen og slenger ut bilder av spillets logo og screenshots fra de heftigste kampene - som de har klistra noen sjargongsitater på ... Jeg bare tuller, og jeg er jeg er enig i at det er unødvendig å dra alle trådene ned til "Finnes gud? Ja /nei/har ikke grunnlag for å vite". Mem det er et poeng å skille mellom "Du tror på gud haha1" og "Du tror på gud? Kan du svare på disse spørsmålene?" Og det er et like godt poeng at spørsmålene er gode, seriøse og så relevante som mulig. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Så da mener du det er helt greit at jeg går i alle spilltråder og sier "spill er latterlig!" uansett hva tråden egentlig handler om fordi "det er et debattforum". "Vet noen hvordan jeg tar boss XYZ i det siste Final Fantasy-spillet?" "Spill er noe idioti. De som spiller har lavere intelligens og spill er patetisk". Er du seriøs? En slik påstand er, unnskyld meg, det rene idioti. Vet du noe som helst om netiquette og regler på diskusjonsforum? Har du hørt om begrepet "off-topic"? Nei, det er det jeg ikke sier, men jeg sier at denne samfunnsdelen av dette forumet, er for å debattere samfunnsmessige hensyn rundt religion, filosofi og livssyn. Noen må gjerne poste "Spill er noe idioti. De som spiller har lavere intelligens og spill er patetisk" i ymse tråder på spilldelen av forumet, men de blir bare sett på som trolleposter. Jeg sier ikke at dette forumet heller ikke er fritt for troll, men om enkelte skriver at de mener religion er noe idioti, fordi det hindrer den vitenskaplige utviklingen, er de på sitt rette å ta det i dette forumet. Det er da vitterlig bedre at det blir tatt opp på ett fritt fora som dette, i stedet for at de kommer for å trolle kristen-forum. Dette er dog som sagt ikke ett kristenforum. Denne delen av ett forumet er åpen for debatt, og det blir det kun dersom folk er uenige. Og større ytterligheter enn ateister og kristne finnes vel neppe, derfor blir det også mange tråder som omhandler dette. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det blir også trolling hvis noen stiller et konkret spørsmål innenfor en religion og man blir druknet i "religion er idioti"-svar når man ikke startet tråden for å diskutere hva folk syntes om religion. "Kan noen hjelpe meg å tolke denne delen i Matteus-evangeliet?" "Kristendommen er latterlig. Slutt å tolk den gamle boken og bli rasjonell". Det kaller jeg trolling. Og det er slikt det er fullt av her og som har fullstendig ødelagt dette forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå