Gå til innhold

BK: Portrett av min Bestefar

jarwa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke så veldig erfaren i å annmelde bilder, men synes det er et kult bilde, hvor svart/hvitt forsterker det "gamle" inntrykket :thumbup: .

Enig i at det ble litt mørkt, men det er egentlig greit etter min smak.

Litt uheldig at toppen av hodet/håret er blitt kuttet vekk, og syns kanskje veggen bak blir litt skjeiv.

Lenke til kommentar

Dette bildet kler å være mørkt. Enig i at det med kuttingen av hodet er uheldig, men skjevheten plager meg ikke. Det må isåfall være fordi det hadde vært mer stilrent om hele bakgrunnen var vegg. Jeg henger meg mer opp i den svarte firkanten (hva det nå enn er) oppe til (vår) høyre.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Dette bildet ble tatt med en meget gammel 55mm Mirco-nikkor linse. denne linsen har selfølgelig bare manuell-fokus, i et stort fokusområde fra uendelig til 0.241, blender må også stilles inn fysisk på selve linsen. må lære meg å bruke mer manuell-fokus istedenfor autofokus

Lenke til kommentar

Mindre rom bak hode mer rom forran, og kanskje en centimeter over hode også. at han sitter i mørket og ser mot den lysere delen av bildet ser veldig bra ut.

(om noen har sakt dette før vet jeg det ikke, gadd ikke lese alle tilbakemeldingene :D )

EDit: Vertikalt kan også fungere veldig bra. se vedlagt eks.

post-147000-1224236243_thumb.jpg

Endret av jimdidr
Lenke til kommentar

Jeg ser at alt jeg tenkte på har blitt påpekt. Skjevheten plager meg ikke nevneverdig, men nok til at jeg tenkte på at det kanskje burde ha vært rettet opp. Uansett synes jeg det er et fint bilde som egner seg godt i svart/hvitt. Jeg liker også kontrastene godt.

Bildet gir meg lyst til å stille meg på mørkerommet, så noe må du i hvert fall ha gjort rett. :D

Lenke til kommentar

Et litt tettere utsnitt kunne være nyttig. Dette bildet gir meg litt assosiasjoner til en bildeserie de kjørte på storskjerm i Perpignan under Visa Pour l'Image, en bildeserie om fiskere fra Holland.

Lyset er virkelig fint.

Noe som kanskje plager meg litt er at det er litt mye lys i rommet mellom pipen, ansiktet og hendene. Vanskelig å unngå, men pittelitt sjenerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...