jarwa Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Dette er da ett bilde av min piperøkende bestefar. Jeg er selv ganske fornøyd med bildet, noen syntes kanskje at det blir for mørkt, men jeg liker det sånn. Endret 23. oktober 2008 av jarwa Lenke til kommentar
Lomaxz Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Er ikke så veldig erfaren i å annmelde bilder, men synes det er et kult bilde, hvor svart/hvitt forsterker det "gamle" inntrykket . Enig i at det ble litt mørkt, men det er egentlig greit etter min smak. Litt uheldig at toppen av hodet/håret er blitt kuttet vekk, og syns kanskje veggen bak blir litt skjeiv. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Dette bildet kler å være mørkt. Enig i at det med kuttingen av hodet er uheldig, men skjevheten plager meg ikke. Det må isåfall være fordi det hadde vært mer stilrent om hele bakgrunnen var vegg. Jeg henger meg mer opp i den svarte firkanten (hva det nå enn er) oppe til (vår) høyre. Endret 16. oktober 2008 av Mimir Lenke til kommentar
jarwa Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Takk for kritikk. helt enig med at bildet hadde blitt litt bedre om hele hodet/håret hadde blitt med. og det som henger oppe til vår høyre er et bilde som jeg ikke tenkte på når jeg tok (mitt) bilde Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Jo da. Det kledde absolutt å være såpass mørkt. Noe som plager meg er at det ser ut som du ikke har vært så heldig med en markering, ettersom det lyser området over nakken. Men ellers fint.. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Synes ikke det virker heelt skarpt jeg? Synes det blir i mørkeste laget, men det er en type bildet der det er greit. (selv om jeg ikke synes det er helt optimalt med slike kontraster her, kunne vært dempa litt) Lenke til kommentar
jarwa Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Dette bildet ble tatt med en meget gammel 55mm Mirco-nikkor linse. denne linsen har selfølgelig bare manuell-fokus, i et stort fokusområde fra uendelig til 0.241, blender må også stilles inn fysisk på selve linsen. må lære meg å bruke mer manuell-fokus istedenfor autofokus Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Mindre rom bak hode mer rom forran, og kanskje en centimeter over hode også. at han sitter i mørket og ser mot den lysere delen av bildet ser veldig bra ut. (om noen har sakt dette før vet jeg det ikke, gadd ikke lese alle tilbakemeldingene ) EDit: Vertikalt kan også fungere veldig bra. se vedlagt eks. Endret 17. oktober 2008 av jimdidr Lenke til kommentar
Stupedama Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Stilig bilde syns jeg. Er vel bare det at hodet ikke skulle vært kuttet av, og jeg ville gjerne hatt litt mer luft på venstresiden. Men syns ikke det skulle vært lysere. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg ser at alt jeg tenkte på har blitt påpekt. Skjevheten plager meg ikke nevneverdig, men nok til at jeg tenkte på at det kanskje burde ha vært rettet opp. Uansett synes jeg det er et fint bilde som egner seg godt i svart/hvitt. Jeg liker også kontrastene godt. Bildet gir meg lyst til å stille meg på mørkerommet, så noe må du i hvert fall ha gjort rett. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Flott motiv. Komposisjonen kunne vært bedre, hodet blir litt for midtstilt. Men allikevel et veldig inspirende bilde. Faktisk så inspirerende at jeg måtte innom en tur i Lighroom selv. Endret 18. oktober 2008 av Alex ws Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 22. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2008 Det siste forslaget til dette bildet var interessant. Jeg synes personlig at du har truffet greit med det manuelle objektivet ditt. Litt ute av fokus gjorde ikke noe for min del, ikke denne gangen. Liker godt at du har fått hentet frem rynkene og så videre. Igjen, som jeg sa på et tilsvarende bilde, da blir fjeset mer som et kart over livet. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 22. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2008 Liker utsnittet som alex har laget.. Dette får frem mer karatker i bildet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2008 Et litt tettere utsnitt kunne være nyttig. Dette bildet gir meg litt assosiasjoner til en bildeserie de kjørte på storskjerm i Perpignan under Visa Pour l'Image, en bildeserie om fiskere fra Holland. Lyset er virkelig fint. Noe som kanskje plager meg litt er at det er litt mye lys i rommet mellom pipen, ansiktet og hendene. Vanskelig å unngå, men pittelitt sjenerende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå