Gå til innhold

Hvorfor er opplastingshastigheten i FireFTP så mye større i Ubuntu i forhold til WinXP?

Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier det meste. Da jeg var nødt til å kjøre Ubuntu fra Live-CD, hadde jeg en opplastingshastighet til serveren min (Servage) gjennom FireFTP på gjennomsnittlig 10000 kb/s. Nå som jeg er tilbake på XP ligger det vanligvis på 250 kb/s. Jeg er ikke særlig kyndig på dette området, så jeg vet ikke hva slags andre opplysninger dere trenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Hvis du har 80Mbit linje ut, så er det sannsynlig ja. Nå kjenner ikke jeg til akkurat det programmet, men kan det ha oppgitt hastighet i bit og ikke byte ? Den hastigheten der er ihvertfall noe du hadde fått på LAN og 100Mbit linjer.. og ingenting mindre enn det

Lenke til kommentar

Målingen er nøyaktig. Opplasting av en 500 mb fil tok 5 sekunder på linux, mens det tar en halv evighet på windows. Internettlinjen har ikke endret seg såvidt jeg vet, og det er samme program som er brukt på begge operativsystemene. Nedlastinger og slikt tar akkurat lik tid på windows og linux. Om det var bit eller byte som ble målt, vet jeg ikke, men det kan da ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...