Rognalf Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Emnetittelen sier det meste. Da jeg var nødt til å kjøre Ubuntu fra Live-CD, hadde jeg en opplastingshastighet til serveren min (Servage) gjennom FireFTP på gjennomsnittlig 10000 kb/s. Nå som jeg er tilbake på XP ligger det vanligvis på 250 kb/s. Jeg er ikke særlig kyndig på dette området, så jeg vet ikke hva slags andre opplysninger dere trenger? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hørtes utrooolig usannsynlig ut.. hvilken linje har du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvis du har 80Mbit linje ut, så er det sannsynlig ja. Nå kjenner ikke jeg til akkurat det programmet, men kan det ha oppgitt hastighet i bit og ikke byte ? Den hastigheten der er ihvertfall noe du hadde fått på LAN og 100Mbit linjer.. og ingenting mindre enn det Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ja, men han burde ikke få slike resulater i windows kontra Linux, da er det noe galt en plass... : Målingen i Windows : Målingen i linux : Internet Linjen : FTP programvaren mot Windows Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Målingen er nøyaktig. Opplasting av en 500 mb fil tok 5 sekunder på linux, mens det tar en halv evighet på windows. Internettlinjen har ikke endret seg såvidt jeg vet, og det er samme program som er brukt på begge operativsystemene. Nedlastinger og slikt tar akkurat lik tid på windows og linux. Om det var bit eller byte som ble målt, vet jeg ikke, men det kan da ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Nei, det spiller jo ingenrolle når det måles i det samme i begge OS'ene. Det er ingen grunn til at windowsen skulle gå så mye tregere enn linuxen. Jeg ville kanskje prøvd med et annet FTP program til windows, foreslår smartftp eller cuteftp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå