ninamoe Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hallo folkens Trenger litt hjelp siden eg er ute av trening. Har ikke tulla med innsida av pcen på flere år og vet ikke ka som gjelder lengre... Guttungen har kjøpt Spore og da viser det seg at vår HP Pavilion 784.no ikke har skjermkort som det lar seg gjøre å spille dette spillet på. Så da lurer eg på om XFX GeForce 6200A 512MB kortet kan passe inn i denne pcen? Er det slik at så lenge man har en AGP- port så kan man bruke et AGP-kort? I samme slengen kan eg vel spørre om minne-oppgradering(hvis man ikke blir tuppet i rompa for å stille sånne spørsmål på feil forum?? Eg tar sjansen...) Minnebrikka som står i har dataene 512mb, ddr, sdram, 133mhz, cl2, pc2100 64mx64. Kan eg kjøpe ei brikke som har høyere hastighet(166mhz++) og som er pc2700 så lenge den er 184 pins ddr sdram? Som feks denne? Takk for hjelp Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Ut i fra specsene på minnebrikkene ser jeg med en gang at dette er en pc du ikke bør bruke penger på å oppgradere. Det er forøvrig rimelig håpløst å finne deler til en slik pc (bortsett fra AGP-kort som forsatt utvikles og selges). Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe ny pc til en billig penge eller kjøpe et oppgraderingskit (hovedkort, prosessor, skjermkort og RAM) EDIT; Jo du har funnet rett type ram. Jeg mener å ha registrert at det var fritt for DDR-ram tidligere i sommer da jeg vurderte en oppgardering på min pc.... Endret 15. oktober 2008 av The Metal God Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) denne selvbygger pc'n fra komplett er en ganske rimelig kraftpakke som egner seg godt til spilling,surfing og annen normal familiebruk;) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294 alternativt kunne denne svare til forventningene:) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323787 Endret 15. oktober 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
ninamoe Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Jada, eg vet at det er relativt teit å oppgradere denna pcen. Det er ikke meningen å beholde den i evigheter heller. Men hvis vi kan få Spore til å funke på den så er den egentlig god nok til den begrensa bruken den tross alt har. Guttungen bruker den stort sett til småspill på nettet, og derfor var skuffelsen stor når Spore ikke lot seg spille på den. På sikt blir det nok en ny pc, og gjett om den skal bygges fra grunnen av by my own hands. Sånne ferdigpcer har eg fått en for mye av(har kjøpt en, denna hp-en) Men takk for hjelp. Det blir nok bestilling av midlertidig ekstra minne og skjermkort sånn at guttungen får prøvd spillet han har handla for sine hard selvtjente penger Fant forøvrig minne hos mpx. Så spørs det bare om eg skal kjøpe den brikka eller om eg skal vente til komplett har fått inn skjermkortet... nina [update etter å ha lest post 2] Det er jo nesten litt fælt kor billig en ordentlig pc har blitt i det siste.... fristelser fristelser... Endret 15. oktober 2008 av ninamoe Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har sjekket nå hvilken minnetype som støttes på din pc. Den tar opp til 1Gb DDR-minne. Dette er i standarden PC2100. (den typen du har) Spore's minimum requirements are a paltry 2.0GHz Pentium 4, 512MBs of RAM, and a video card with 128MBs of RAM that supports Shader Model 2.0. Dette betyr at du slipper strengt tatt å oppgradere RAM. Jeg tror du kan klare deg med et av de billigste skjermkortene: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10413 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå