Fredricko Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Hei. Jeg har en 93-modell Audi 100 Avant og her om dagen bare stoppa den når jeg kjørte. Og har ikke fått start på den etter det. Hva kan det være? Har bytta batteri, coil, rotor, fordelerlokk, tennpluggkabelene og pluggene. Noen som vet? På forhånd takk. Fredrik Endret 16. oktober 2008 av Fredricko Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hvilken motor har du? Har du sjekket om det er bensin eller gnist du mangler, eller har du bare byttet deler på måfå? Lenke til kommentar
Fredricko Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 2.3 liter. Nei mangla gnist derfor vi har bytta de delene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Byttet Hall-sensor? Vet ikke hvor den sitter på denne motoren, men dersom den har en "gammeldags" fordeler, sitter den nok i bunnen av denne. På mange biler må du kjøpe ny fordeler, Hall-sensoren selges ikke som løs del. Sjekk hos deleselgere utenom VAG for mye bedre pris, i så fall. Lenke til kommentar
Fredricko Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Skal sjekke det seinere idag. Men kan det være noe annet? Startet istad, men fikk bare kjørt 1200 meter før den stoppa og "døde" igjen. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 skulle tro det var dårlig kontakt en plass. hvis du kjenner noen som har vag-com for å komunisere med motorstyringen er det mulig du får opp feilmeldinger... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Skal sjekke det seinere idag. Men kan det være noe annet? Startet istad, men fikk bare kjørt 1200 meter før den stoppa og "døde" igjen. Kan være Hall-sensor. Hadde en bil hvor denne var dårlig, bilen døde etter høyt turtall ved varm motor (midt under en forbikjøring, for eksempel). Kald motor og rolig kjøring var ikke noe problem. Lenke til kommentar
Fredricko Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Har finni ut nå at coilen ikke får strøm, noen som vet noe mer da? Lenke til kommentar
Mørtis Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Fikk samme problem med min 90-mod 90 2,3 i går. Nektet å starte plutselig. Så har også prøve å skifte fordeler og plugger samt dynke driten i kontaktspray. Men nei, nekter å starte... Fant forresten ut at coilen bare får 3-5 volt... Endret 31. oktober 2008 av Wachoff Lenke til kommentar
E_S Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Dette problemet er i 4 av 5 tilfeller på 2.3-motorene hallgiveren i fordeleren. Litt komplisert å diagnostisere, men en relativt enkel måte er å få noen til å høre om bensinpumpen går når du kjører bilen på starteren. Gjør den ikke det er det 99% sikkert hallgiveren, da motorstyringen kun sender signalet til releet som starter bensinpumpen når den får signal fra hallgiveren i fordeleren. Brukt fordeler til 2.3E (passer IKKE fra 2.2E) koster mellom 500 og 1000 fra en bilopphugger og ca. 2500,- nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå