p10 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg har ikke fått BankID til å fungere med 64-bits linux, men jeg har funnet en workaround som er litt lettere enn å kjøre en egen virtual maskin for å få det til. last ned java for windows, offline installasjons versjonen last ned firefox for windows installer java og firefox i wine. Gjennom wine funker nettbanken da fint. La oss håpe at BankID og nettbankene oppdaterer systemene sine snart.... .lars Dette ble løsningen for meg også! Fungerer smertefritt så langt. Pass på å laste ned offline- installasjons versjonen av Java (http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=26223). Rykter skal ha det til at det kommer en x64 javaversjon på nyåret, men foreløpig er dette bare forumsnakk. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 kommer meg forresten inn på sparebanken sin nettbank med Icedtea her Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Fant denne tråden på ubuntu formuet Installing 64bit Java plugin for 64bit firefox Download Linux x64 JRE bin from the following address:https://jdk6.dev.java.net/6uNea.html 2) Run the .bin file so that it extracts the jre files. Copy the files where you want to keep them. I put them next to my other JDK's and JRE's. sudo chmod +x jre-6u12-ea-bin-b02-linux-amd64-08_dec_2008.bin sudo ./jre-6u12-ea-bin-b02-linux-amd64-08_dec_2008.bin sudo mv jre1.6.0_12 /some_path 3) Create a symbolic link to Firefox plugin directory: mkdir ~/.mozilla/plugins/ ln -s /usr/lib/jvm/jre1.6.0_12/lib/amd64/libnpjp2.so ~/.mozilla/plugins/ Dette fungerte for meg med FF (har ikke fått Opera til å fungere), og dnbnor sin nettbank I punkt 2 så la jeg java filene til /usr/java/ , men er valgfritt hvor man vil legge dem I punkt 3 så er det mulig ~/.mozilla/plugins/ allerede eksistrer, kan være greit å sjekke så kan man evt droppe mkdir kommandoen. Lenke til kommentar
ungua Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg får ikke tilgang til BankID hos DnBNor heller, med hverken Sun sitt Java eller Icedtea, installert via "Legg til/fjern programmer" i Ubuntu 8.10. Fra 2004 til for en uke siden brukte jeg (Open-) SuSe med KDE, som jeg aldri har hatt tilsvarende problemer med (litt vanskeligere med proprietær multimediagodis dog). Vil det nå si at det er enklere å få BankID til å fungere i KDE? Har noen sjekket ut denne løsningen her?: http://www.futuredesktop.org/java-plugin-64-bits-ubuntu.html Saken er at jeg har haugevis med irriterende småproblemer i Ubuntu og vurderer nå seriøst å gå tilbake til OpenSuse, til tross for at det enda en gang betyr et par timer med re-oppsetting av maskinen. Det kan jo ikke være en løsning å kjøre Wine eller virtuelle operativsystemer for å sjekke kontoen? Ungua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå