Gå til innhold

Beholde vista eller skifte?

Ping0

Anbefalte innlegg

Kjører nå vista ultimat x64 os, helt greit men er da noe tull med no java greier, drivere etc... Er det stor ytelsesforskjell mellom vista x64 eller om jeg går tilbake til gode gammle xp`en min?? vil det ha noe å si på performance på spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører nå vista ultimat x64 os, helt greit men er da noe tull med no java greier, drivere etc... Er det stor ytelsesforskjell mellom vista x64 eller om jeg går tilbake til gode gammle xp`en min?? vil det ha noe å si på performance på spill?

jeg har aldri gått tilbake til xp, når du har ultimate x64.

når du installere java, da må du avinstallere de gamle.

bruk " secunia psi " og scan din pc, så kommer de opp alle utdaterte java.

klikk så på + tegn besiden av og du få flere valg til å rette opp i dette.

http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

drivere kan du skanne hos pc pitstop driveralert:

http://pcpitstop.com/store/driveralert.asp

lykke til

Lenke til kommentar

Har du en pc med 2GB ram eller mer, + en grei duel core prossessor så er ytelsesforsjellen i spill på xp 32bit og vista 64bit minimal, 3dmark på samme maskinvare med xp 32bit og vista 64bit, viser kun et par poeng i forsjell, og et par poeng i forsjell er ikke merkbart engang, så jeg ville definitivt gått for vista ultimate 64bit

Lenke til kommentar

takk for mange gode svar.. Blir en formatering snart, så får se hva det blir til.. Men om ytelsen ikke er noe spess forskjell mellom xp og vista blir det vel xp.. Men kjører 4 gig ram da, får da vel ikke utnyttet alt det da i xp? men men, får se hvor mye jeg gidder å bry me med å instalere :p lenge leve latskapen! :p

Lenke til kommentar
når det kommer til ytelse ville jeg ha fortsatt med xp.

har du vista på pc'en ditt ( Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB ) med den minne-brikke kommer du ikke langt med vista.

utvid først til 2/3 gig med minne ( er billigt for tiden ) og test ytelse og spill da. ;)

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...