Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Løst: Nytt skjermkort = Svart skjerm


Anbefalte innlegg

Nok et spørsmål om skjermkort:) Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg litt her.

 

Tidligere oppsett:

Intel Bad Axe 2ATX 1975X 1066 MHz

2 x 2GB Kingston 800 MHz

Inter Core 2 Duo E6600

ATI Radeon X1950 XTX 512 MB PCI Express

 

Nytt skjermkort: MSI GeForce 9800GTX2

 

Byttet først ut strømforsyning (750W), og restartet PC for å forsikre meg om at alt kom opp som vanlig. Ingen problemer så langt.

 

Fjernet drivere til gammelt skjermkort. Reboot og tur innom BIOS.

 

Ut med gammelt skjerkort, inn med nytt.

 

Ved oppstart er skjermen svart. Forsøkt alle innganger og utganger, forsøkt på to skjermer (inkludert HDMI).

 

Setter jeg inn gammelt skjermkort får jeg bilde igjen (ser ikke noe særlig ut uten drivere).

 

Hva er det jeg har glemt å gjøre?

Endret av znabel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk inntrykk av den tynne bruksanvisningen at det kun var nødvendig hvis man skulle bruke to kort (noe jeg ikke skal gjøre).

 

Uansett, koblet om igjen nå. Begge strømkabler i (6 og 8), men resultatet er akkurat det samme. Hørtes ut som det var litt mer "guff" i kortet ved oppstart (mer viftelyd), men skjermen er akkurat like svart.

Lenke til kommentar

Aah, ok. Men får skjermen signal fra kortet eller får du melding om "no signal" eller lignende? Har du prøvd å resette biosen? Det kan ofte gjøre underverker mot rare feil.

 

Hvis det ikke virker, så kan du boote opp med det gamle kortet og oppdatere biosen. Vet ikke om det virker, men jeg ville ihvertfall prøvd det.

Lenke til kommentar

Fikk litt ekstern hjelp til dette, men etter å ha satt inn kortet en gang til funket det.

 

Gjorde ingen endringer i forhold til de første 10 gangene jeg forsøkte, og jeg tror det må være Vista guden som bestemte seg for å være hyggelig.

 

Et mulig problem kan være en Vista oppdatering som hadde sneket seg inn mens jeg drev å lekte meg med svart skjerm, men jeg legger denne under "ting jeg aldri får svar på".

 

Takk for gode innspill:-)

Endret av znabel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...