Gå til innhold

LG, Samsung Soul eller Iphone?

pops88

Anbefalte innlegg

utdrag fra testen fra gsmarena:

Unfortunately, the much promoted Dolby for Mobile sound enhancement is not available to videos - you can make use of that only in the music player.

dette irriterer meg mest med denne tlfen..hva skal jeg med dolby på musikk? greit nok at de blir kanskje litt bedre lyd men hallo hvorfor har de ikke dette på video også`? har jo mer bruk for det der vel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det iPhone har som ingen av de andre nevnte telefonene har er App Store. Vil påstå at det som finnes av spill og programvare der glatt veier opp for dårlig kamera og manglende MMS. For noen som ikke er vant til en smarttelefon, vil nok iPhone være den mest smertefrie måten å stikke foten inn døra på.

iPhone vinner på:

Brukervennlighet

Kvalitet- og priser på spill

Tilgjengelighet på gratis/billig og nyttig programvare

De andre vinner på:

Kamera

MMS

Bluetooth-funksjonalitet

Lenke til kommentar
iPhone vinner på:

Brukervennlighet

Kvalitet- og priser på spill

Tilgjengelighet på gratis/billig og nyttig programvare

Brukervennlighet - Delvis korrekt, IPhone er en veldig brukervennlig touch mobil, men det kommer ann på smak og behag. F.eks. noen foretrekker fysiske knapper og/eller en telefon hvor du kan instalere de programene du selv vil og ikke kun de som Apple har godkjent.

Kvalitet- og priser på spill - Denne er ikke helt korrekt, utvalget av symbian spill, n-gage, java spill, wm spill, wm spille emulatorer er også enorm.

Tilgjengelighet på gratis/billig og nyttig programvare - Iphone har "enklere" tilgjengelighet gjennom app store, men utvalget av gratis/billig progravare til andre telefoner. F.eks Windows Mobile program utvalget står ikke tilbake på noen måte....forskjellen er at du må søke litt på net selv for å finne disse.

Lenke til kommentar
Hm, ok. Får tenke litt på hvordan abonnement jeg skal ha. Finner ikke denne telefonen noe steder med abonnement fra telenor?

jeg fant ikke tlf i hele tatt på telenors sine hjemmesider men det er jo mulig at de ikke legger ut tlf før de evt vet når de har den på lager. her må du nok ringe telenor for å dobbelsjekke om de får den inn og evt hva prisen blir.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ahh, jeg klarer nesten ikke vente lenger så nå lurer jeg på om jeg skal bestille den over telenor sine sider. Men det jeg lurer på da er om vis den må på service engang, kan jeg levere den i for eks telekiosken da eller kan jeg sende den inn til telenor? Er det noen som vet om det følger med skjermbeskytter?

Endret av pops88
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Iphone har alt for mange mangler og begrensninger for min del.

Liker ikke å bli låst mot bestemte programmer og selskap, og ikke videre kunne innstallere det jeg vil (som opera mini), så den er helt uaktuell for min del.

Soul er bra å se på synes jeg og fungerte greit når jeg prøvde den i butikken.

Har lest at den har ekstremt dårlig hardwareytelse, noe som også vises i jbenchmark resultatene.

Tror det derfor kan bli et problem både å bla i store bilder, spille litt avanserte spill og gjøre noe mer utover det som ligger på telefonen fra før.

soul har også elendig oppløsning på videoopptak, noe som kanskje henger sammen med elendig ytelse (selv om det ikke merkes særlig når man blar i menyene og bruker de tingene som følger med i telefonen.

Den oppskrytte forsterkeren er kun i bruk på hodetelefonutgangen også, dessverre.

LG har noen artige.

KC910 er bra om du vil ha en ren touch telefon.

Den har ikke os, så du kan ikke legge inn symbian eller windows mobile programmer.

Selv så foretrekekr jeg KF750 modellen, hvor man får litt touch og litt knapper uten å ha et os som sluker ressurser og krasjer telefonen i tide og utide.

Prismessig ligger KF750 lik soul.

Lenke til kommentar
Ahh, jeg klarer nesten ikke vente lenger så nå lurer jeg på om jeg skal bestille den over telenor sine sider. Men det jeg lurer på da er om vis den må på service engang, kan jeg levere den i for eks telekiosken da eller kan jeg sende den inn til telenor? Er det noen som vet om det følger med skjermbeskytter?

Hei, det kan du gjøre om det er noe gale ;) Så lenge du har en garanti lapp eller noe fra telenor som er gyldig. Som skjermbeskytter følger det med en liten plast fille du kan ha foran, men den sinker responsen. Eg har personlig kjøpt en mappe med magnetklås å ha den eldre modellen i ;) Funker fett, men letet lenge etter riktig størrelse :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...