aeinstein Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Litt enig med Bjarnemann der ja. Første telefonen har sikkert masse barndomssykdommer... Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Litt enig med Bjarnemann der ja. Første telefonen har sikkert masse barndomssykdommer... Ja, dessuten er det nok ikke så lenge til Nokia slipper en toppmodell i N serien med trykkskjerm. Det blir stilig:D Endret 25. oktober 2008 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Newton Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 off ikke nevn iphone.... på butikken eg selger an så har vi allerede måttet byttet ut utstillings mobilen 2 ganger pga den har hengt seg opp så jævli og vil ikke på i hele tatt.. plus at batteriet aldri har vart ein hel arbeidsdag en gang. (8 timer) og det er med lite bruk... ikke wifi og ingen ringing.. bare enkelte kunder som har trykket litt på den. Virker veldig upraktisk spør du meg.... Må le litt når jeg leser slikt. Innlegget ditt bekrefter om ikke annet mitt generelle inntrykk av mobiltelfonselgere... Dere klarer altså ikke å foreta en restart eller i verste fall en reset av en iPhone. Prøv å holde inne både pauseknappen på toppen og Home-knappen på fronten samtidig i noen sekunder neste gang, dersom noen flere klarer å mishandle den så den henger seg opp. Deretter roper du høyt så alle kan høre det: "Eureka!". Det _er_ sikkert mulig å tappe batteriet på en iPhone på 8 timer uten å bruke den noe særlig, hvis du f.eks lar den stå med skjermen konstant på og med full lysstyrke. Ingen bruker jo telefonen slik, men det er sikkert mulig, hvis man absolutt vil lade den så ofte som mulig. Med _normal_ "lite bruk", med autoregulering av lysstyrken og der telefonen får lov til å gå i dvale når den ikke brukes, holder batteriet i flere dager. Har gått over en uke hos meg, uten å gå tom for strøm. Mytene om iPhones batteri er med andre ord sterkt overdrevne. iPhone er en så selvsagt kandidat for de som vil ha en _god_ telefon med trykkskjerm at jeg egentlig ikke gadd skrive i tråden her - inntil jeg fant ut at jeg skulle være snill og oppklare et par ting for "Einstein" her... Lenke til kommentar
StalkerPrime Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 off ikke nevn iphone.... på butikken eg selger an så har vi allerede måttet byttet ut utstillings mobilen 2 ganger pga den har hengt seg opp så jævli og vil ikke på i hele tatt.. plus at batteriet aldri har vart ein hel arbeidsdag en gang. (8 timer) og det er med lite bruk... ikke wifi og ingen ringing.. bare enkelte kunder som har trykket litt på den. Virker veldig upraktisk spør du meg.... Må le litt når jeg leser slikt. Innlegget ditt bekrefter om ikke annet mitt generelle inntrykk av mobiltelfonselgere... Dere klarer altså ikke å foreta en restart eller i verste fall en reset av en iPhone. Prøv å holde inne både pauseknappen på toppen og Home-knappen på fronten samtidig i noen sekunder neste gang, dersom noen flere klarer å mishandle den så den henger seg opp. Deretter roper du høyt så alle kan høre det: "Eureka!". Det _er_ sikkert mulig å tappe batteriet på en iPhone på 8 timer uten å bruke den noe særlig, hvis du f.eks lar den stå med skjermen konstant på og med full lysstyrke. Ingen bruker jo telefonen slik, men det er sikkert mulig, hvis man absolutt vil lade den så ofte som mulig. Med _normal_ "lite bruk", med autoregulering av lysstyrken og der telefonen får lov til å gå i dvale når den ikke brukes, holder batteriet i flere dager. Har gått over en uke hos meg, uten å gå tom for strøm. Mytene om iPhones batteri er med andre ord sterkt overdrevne. iPhone er en så selvsagt kandidat for de som vil ha en _god_ telefon med trykkskjerm at jeg egentlig ikke gadd skrive i tråden her - inntil jeg fant ut at jeg skulle være snill og oppklare et par ting for "Einstein" her... Hvilken mobiltelefonselger er det som leser bruksanvisninger for å fixe de på jobben? Det med at du har en Iphone og er mere erfart med den så vet du selvfølgelig om reset knappen. Og ang.Iphone, hvor godt er et kameraet på 2 mpx? Finnes så mange bedre kandidater enn en overpriset Iphone og lander nederst på listen i denne diskusjonen M2C Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Dere kan ta diskusjon om telefonselgere og IPhone(usakelige diskusjoner) en annen plass. Dette handler om trykktelefoner til under 5.000,-, plusser og minuser. Endret 25. oktober 2008 av BungieMan Lenke til kommentar
_Skywalker_ Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Er utrolig fornøyd med HTC Touch Diamond! Helt perfekt telefon med masse muligheter. Hvordan kan du være fornøyd med HTC Diamond? Den er jo både treig, henger seg, blir fort ripete og fettete, samt den er jæla lett å trykke feil på - tastaturet er mongo og den takler ikke mange operasjoner på en gang!!! :-s Lenke til kommentar
abhoff Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Er utrolig fornøyd med HTC Touch Diamond! Helt perfekt telefon med masse muligheter. Hvordan kan du være fornøyd med HTC Diamond? Den er jo både treig, henger seg, blir fort ripete og fettete, samt den er jæla lett å trykke feil på - tastaturet er mongo og den takler ikke mange operasjoner på en gang!!! :-s Hører du har prøvd den før de nyeste oppdateringene, eneste problemet ditt som kan være saklig nå er at skjermen blir lett ripete, men skjermbeskyttern du får med i pakken skal vel løse det problemet. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Og ang.Iphone, hvor godt er et kameraet på 2 mpx? Finnes så mange bedre kandidater enn en overpriset Iphone og lander nederst på listen i denne diskusjonen Kameraet i iPhone er like dårlig som på de fleste andre mobiltelefoner med kamera på 2-3 megapixler. Eller en del dårligere enn mobilkamera på 5 megapixler. Eller utrolig mye dårligere enn et hvilket som helst kompaktkamera til et par tusen. Eller ca 100 ganger dårligere enn et skikkelig speilreflekskamera. Spørsmålet er: skal du ha en telefon, eller et godt kamera? Du får nemlig uansett ikke begge deler i samme enhet. Hva bruker du mest, telefonens OS, GUI, nettleser, mediaspiller, osv eller telefonenes kamera? Hva hjelper det med et marginalt bedre kamera, dersom OS og software er rævva? Vi vet jo at det er noen som overpriser produktene sine, det kan vi se av profittmarginene i resultatrapportene til de enkelte produsentene, så om det er kriteriet ditt så havner f.eks HTC atskillig lenger ned på listen enn Apple. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Og ang.Iphone, hvor godt er et kameraet på 2 mpx? Finnes så mange bedre kandidater enn en overpriset Iphone og lander nederst på listen i denne diskusjonen Kameraet i iPhone er like dårlig som på de fleste andre mobiltelefoner med kamera på 2-3 megapixler. Eller en del dårligere enn mobilkamera på 5 megapixler. Eller utrolig mye dårligere enn et hvilket som helst kompaktkamera til et par tusen. Eller ca 100 ganger dårligere enn et skikkelig speilreflekskamera. Spørsmålet er: skal du ha en telefon, eller et godt kamera? Du får nemlig uansett ikke begge deler i samme enhet. Hva bruker du mest, telefonens OS, GUI, nettleser, mediaspiller, osv eller telefonenes kamera? Hva hjelper det med et marginalt bedre kamera, dersom OS og software er rævva? Vi vet jo at det er noen som overpriser produktene sine, det kan vi se av profittmarginene i resultatrapportene til de enkelte produsentene, så om det er kriteriet ditt så havner f.eks HTC atskillig lenger ned på listen enn Apple. Såvidt meg bekjent, er kameraet til Iphone vesentlig dårligere enn de bedre 2mpx-mobilene på markedet (K750, W810i), og selv om det ikke er viktig for DEG kan det fort være viktig for andre. Man bruker ikke mobilkamera når man tar familieportrettet eller landskapsbilder, men man bruker det for å ta bilder i øyeblikket, festbilder, bilde av artige ting du ser rundt deg. Det er langt fra alltid du går rundt med speilreflekskameraet ditt i baklomma, men personlig har jeg alltid med mobilen. At du ikke ser verdien i et godt mobilkamera, får stå for din egen regning, men ikke kom her og pepre folk som gjør det. Du klarer i samme munnfull å antyde at OS og Software på gode kameramobiler er 'rævva', det er også en kraftig bommert. Iphone har fått mye positiv respons på deres brukervennlighet, men det samme har andre produsenter (Samsung, HTC, LG), og Iphone står fortsatt tilbake for alle S60/WM-telefoner når det gjelder muligheter for innstallering av annen programvare. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Såvidt meg bekjent, er kameraet til Iphone vesentlig dårligere enn de bedre 2mpx-mobilene på markedet (K750, W810i), og selv om det ikke er viktig for DEG kan det fort være viktig for andre. Man bruker ikke mobilkamera når man tar familieportrettet eller landskapsbilder, men man bruker det for å ta bilder i øyeblikket, festbilder, bilde av artige ting du ser rundt deg. Det er langt fra alltid du går rundt med speilreflekskameraet ditt i baklomma, men personlig har jeg alltid med mobilen. At du ikke ser verdien i et godt mobilkamera, får stå for din egen regning, men ikke kom her og pepre folk som gjør det. Med teskje: Jeg sa "like dårlig som de fleste". Det betyr altså gjennomsnittlig dårlig. Jeg sa ikke at det ikke finnes mindre dårlige 2-3 megapixel mobilkamera, men det er altså unntaket heller enn regelen. Det skulle da ellers bare mangle at ikke en stor kameraprodusent som Sony skulle klare å putte inn OK kamerafunksjoner i noen av sine telefoner. Men det er også interessant å se at selv Sony ikke klarer putte inn et kamera som er spesielt bra etter mobilstandard, i sitt "flaggskip" Xperia, og at Sonys dyreste telefon er langt dårligere på dette enn de langt billigere Cybershot-telefonene. Man _kan_ altså ikke alltid få både i pose og sekk! Kan også nevne at jeg har tatt et par hundre bilder med iPhone, og hatt stor glede av å kunne ta snapshots på denne måten - og ikke minst dele dem med andre. Det morsomme er at nesten alle blir imponert av bildene når jeg blar dem opp på iPhone-skjermen. Bildene jeg tar ser stort sett mye bedre ut når jeg viser dem frem på telefonen, enn bilder som vises fram f.eks på en Nokia-telefon med langt bedre kamera og langt dårligere skjerm. Jeg har da aldri pepret noen for at de ønsker seg et godt mobilkamera. Ønsker jeg en iPhone med bedre kamera? Selvsagt. Men alt er relativt, et "godt" mobilkamera er aldri et godt kamera - vi snakker kun om grader av elendighet i noe som for mange er en sekundær funksjon. Du klarer i samme munnfull å antyde at OS og Software på gode kameramobiler er 'rævva', det er også en kraftig bommert. Iphone har fått mye positiv respons på deres brukervennlighet, men det samme har andre produsenter (Samsung, HTC, LG), og Iphone står fortsatt tilbake for alle S60/WM-telefoner når det gjelder muligheter for innstallering av annen programvare. Nå fremstår vel ikke akkurat "dumbphone"-eksemplene du trakk frem, SE K750 og W810i, som stjerneeksempler på avanserte og brukervennlige telefoner med stort utvalg av software. Derimot er de gode eksempler på telefoner med bedre kamera, og med "rævva" OS og software sammenlignet med iPhone. Sammenlignet med iPhone OS er S60 og Windows Mobile også på mange områder "rævva". Windows Mobile er i alle fall ikke det de fleste forbinder med brukervennlighet, men jeg har jo registrert at noen produsenter prøver å pakke inn elendigheten så godt de kan med overfladiske skall som skjuler WM så lenge du ikke går i dybden i funksjonene. Prisen for det er gjerne et tregt og inkonsistent UI somm kan ødelegge brukeropplevelsen selv for den beste hardware: http://www.dingz.no/php/art.php?id=790198 Hver iPhone-eier har i snitt ca 10 egeninstallerte apps på sin telefon. Det finnes mer enn 5000 tilgjengelige iPhone apps, og alt er enkelt tilgjengelig fra ett sted. Hvordan er de tilsvarende tallene for S60 og WM? Hvor mange applikasjoner har gjennomsnittsbrukeren installert selv, og hvor mange applikasjoner finnes det å velge i? Er alle tilpasset moderne touch-grensesnitt? "Mulighetene" for å installere programvare er altså avhengig av flere ting: Antallet applikasjoner som finnes, kvaliteten på applikasjonene og hvor godt de er tilpasset din telefons muligheter, hvor lett det er å finne applikasjoner som dekker ditt behov, og det hele reflekteres i hvor mye programvare folk faktisk installerer selv. iPhone står nok ikke tilbake for noen på dette området, noe 200 millioner nedlastede apps fra App Store vitner om. Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Hver iPhone-eier har i snitt ca 10 egeninstallerte apps på sin telefon. Det finnes mer enn 5000 tilgjengelige iPhone apps, og alt er enkelt tilgjengelig fra ett sted. Hvordan er de tilsvarende tallene for S60 og WM? Hvor mange applikasjoner har gjennomsnittsbrukeren installert selv, og hvor mange applikasjoner finnes det å velge i? Er alle tilpasset moderne touch-grensesnitt?"Mulighetene" for å installere programvare er altså avhengig av flere ting: Antallet applikasjoner som finnes, kvaliteten på applikasjonene og hvor godt de er tilpasset din telefons muligheter, hvor lett det er å finne applikasjoner som dekker ditt behov, og det hele reflekteres i hvor mye programvare folk faktisk installerer selv. iPhone står nok ikke tilbake for noen på dette området, noe 200 millioner nedlastede apps fra App Store vitner om. Dette forandrer ikke i det hele tatt det faktum at du kan kun få programmer som er godkjent av Apple. (De hadde da også mye utvalg av "stats-godkjente" varer i mange av de nå stort sett falnet kommunist statene også) Jailbreak er ikke noe godt argument heller, du mister garanti samt at om du ønsker å bruke Apple's oppdateringer havner tilbake på steg 1 igjen med å matte jailbreake telefonen igjen og å evt. reinstalere "hack" programene som kanskje ikke virker med den nye oppdateringen heller osv. Iphone er en bra telefon, både hardware og software er brukervennlig og raskt. Men det er ikke der problemet ligger, problemet er at når du går til anskaffelse av en Iphone så låses du til Apple's løsninger og kontroll. Men har du ikke noe imot dette og Itunes og Apple er din Religion, da er vel dette greit og. Samenlignet med vanlige mobiltelefoner med proprietary software, så har du fremdeles en del mer mulighter for utvidelse med en Iphone en de fleste av disse. Dette er også antakeligvis en del av problemt og en av grunnene til at mange klager er nettopp det at Iphone har både hardware og software muligheter, men når du så kjøper denne blir du nektet å utnytte disse. Iphone er et bra alternativ til en vanlig mobiltelefon og til de som digger Apple og ikke har noe imot å ikke kunne utnytte telefonen de har betalt for etter sitt eget frie valg. Mens for de som ønsker å kunne benytte telefonen de har betal for etter sitt eget forgodebefinnede så er Symbian, Windows Mobile, Androide og ALP baserte mobiler et bedre valg. Og nå begynner også utvalget av brukervennlige touch telefoner å bli bedre og bedre, som f.eks. Samsung Omnia, HTC Touch HD og Nokia 5800 Express Music. I tilegg har du selvfølgelig en god del modeller med tastatur og kombo modeller med både tastatur og berørings skjerm. Som f.eks: Nokia N85, Nokia N79, Nokia N96, Samsung Innov8, HTC Touch Pro, HTC S740, T-Mobiles G1 og SE Xperia X1 m.fl. For ikke å snakke om alle de spennede telefoner som kommer med nye OS versioner som Symbian Touch, Windows Mobile 7 og Androide i 2009. Endret 1. november 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
Equanox Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ang. Iphone / nye touch-telefoner så burde det vel endelig komme en fullverdig "iphone-killer" snart. Samtlige touch-telefoner jeg har sett lansert er blitt omtalt som såkalte "iphone-killers", men ingen har klart det Apple har klart når det kommer til profilering og oppmerksomhet rundt et enkelt produkt. Det er tross alt over et år siden iphone kom, dog da første generasjon, men det var vel ikke de altfor store endringene til iphone 3G. Utenom da, nettopp 3G. Når da ingen har klart å funnet en oppskrift på en telefon som kan ta tronen etter så lang tid så er det jo tydligvis noe Apple har gjort veldig bra. Også med tanke på at iphone 1G/3G er deres første mobiltelefoner. Jeg anskaffet meg en iphone 1G i februar i år, så jeg har fått fullt utbytte av den. Jeg betalte 5 høvdinger for den da, og den har vært verdt hver eneste krone. Selv begynner jeg å bli lei denne telefonen, rett og slett fordi jeg vil ha noe nytt. Kjæresten min skaffet seg i sommer LG KU990? (Viewty). Denne telefonen er helt grei, men kan ikke klasifiseres som noe annet en en "dumb-telefon", har ikke wifi og er rett og slett en kjedelig telefon med et middels godt kamera, selv om det er 5mpx. Den kjennes også rett og slett plastikk ut. Touchen her er også noe lunkent i forhold til telefoner som HTC og iphone. Kjennes ut som en billig telefon, selv om den ser utrolig bra ut. For de som er opptatt av kamera kan jeg ikke anbefale denne telefonen, selv om det var LG's flaggskip når den ble lansert. Du må ha akkurat riktig lys og akkurat riktig vinkel for at det faktisk skal bli et bra bilde. De eldre SE-telefonene med 3.2mpx synes jeg leverer bedre bilder straight up. Ikke samme klarhet, men ikke samme fallhøyde heller. Dessuten er det ingen touch-telefoner jeg har prøvd til dags dato som klarer å måle seg med touchen og brukervennligheten til iphone. Har prøvd både HTC diamond, LG viewty, SE P1i, HP ipaq 614, HTC touch, LG KE850 prada og neonode n2. Men smaken er som baken. De som er litt mer forretningspreget og bruker telefonen i jobbet sammen med exchange osv kunne ikke hatt en iphone. Jeg har selv siklet litt på både HTC diamond og HTC HD en stund, men ble skuffet over diamond, både respons, batteritid og touch. HD venter jeg med til trådstarter skaffer seg (Hei Larsen ) så jeg får prøvd den. Iphone er en utrolig god telefon for mannen i gata, ikke like buisness-telefon som WM-telefonene er, men dog grei for mange forretningsfolk som ikke krever for mye mikkmakkel av telefonen sin. Jeg har også bestemt meg for at jeg beholder iphonen min til den dagen den ikke funker mer, eller det kommer en finfin telefon med touch og android på. HTC G1 blir litt for plastikk for meg. Sist men ikke minst, må bare få sagt at jeg har aldri vært så fornøyd med en telefon som jeg har vært med iphone. Kall meg gjerne fanboy, men har heller ikke sansen for apples bindinger og restriksjoner, samt priser. Og siden min er 1G så er den jailbreaket med alt mulig og jeg har ca 30+ selvinnstallerte apps på telefonen. Mvh Thomas Lenke til kommentar
_Skywalker_ Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Er utrolig fornøyd med HTC Touch Diamond! Helt perfekt telefon med masse muligheter. Hvordan kan du være fornøyd med HTC Diamond? Den er jo både treig, henger seg, blir fort ripete og fettete, samt den er jæla lett å trykke feil på - tastaturet er mongo og den takler ikke mange operasjoner på en gang!!! :-s Hører du har prøvd den før de nyeste oppdateringene, eneste problemet ditt som kan være saklig nå er at skjermen blir lett ripete, men skjermbeskyttern du får med i pakken skal vel løse det problemet. LOL. Nei! Jeg oppdaterte til siste ROM. Den lagget fremdeles og hadde lang latenstid på mange operasjoner. Solgte den etter to frustrerende måneder. Det er ikke til å skyve under en krakk at HTC TD er boss! Lenke til kommentar
DanSteff3n Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Burde jeg gå for LG kc910?? Noen som vet hva denne kommer til å koste med djuice Nonstop abo?:S Lenke til kommentar
pops88 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Burde jeg gå for LG kc910?? Noen som vet hva denne kommer til å koste med djuice Nonstop abo?:S Når jeg spurte i telekiosken sa de at denne telefonen ikke kom ut med telenor abbonnement før i desember en gang, de var ikke helt sikker på hvor mye den kom til å koste men noe rundt 3000kr trodde de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå