Gå til innhold

Ny pc, mye tregere nedlasting

Anbefalte innlegg

Ja, nå har det seg slik at jeg har kjøpt meg ny Pc, Acer Aspire 5930G. Men det merkelige er, at nedlastingshastigheta har gått ned fra 120-170kb/s, til 30-50kb/s etter at jeg begynte å bruke den nye maskina.

Har prøvd å slått av brannmur og deaktivert virusprogram, og prøvde med kabel istede for trådløst, men samma farta da og.

Noen som har noe formening om hva som gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være flere årsaker.

Deler du routerem med andre? Om de utnytter linjen godt, så vil nedlastingen gå tregere for deg.

Sjekker du maskinen for spyware? Last ned f.eks AVG Free Editon, og evt andre anti-spyprogrammer.

Har du prøvd å oppdatere driveren til nettverkkortet? Jeg tror ikke det er problemet.

Lenke til kommentar

Det som teller i første omgang er hvilken hastighet du får på speedometre. http://speedtest.net

Bittorrent er jo temmelig tilfeldig pga at du er avhengig av hvilke ressurser du får fra de som deler.

Portåpning må sjekkes som nevnt over, men det er sjelden hovedgrunnen til lav hastighet <IMO>.

Du vil nemlig få forbindelse med alle andre som har åpnet sine egne porter.

Har du Vista basic så tillater den bare 2 nye forbindelser pr sekund og det vil ta lang tid å bygge opp nok peers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...