Frans2k Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ja, nå har det seg slik at jeg har kjøpt meg ny Pc, Acer Aspire 5930G. Men det merkelige er, at nedlastingshastigheta har gått ned fra 120-170kb/s, til 30-50kb/s etter at jeg begynte å bruke den nye maskina. Har prøvd å slått av brannmur og deaktivert virusprogram, og prøvde med kabel istede for trådløst, men samma farta da og. Noen som har noe formening om hva som gjør det? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det kan være flere årsaker. Deler du routerem med andre? Om de utnytter linjen godt, så vil nedlastingen gå tregere for deg. Sjekker du maskinen for spyware? Last ned f.eks AVG Free Editon, og evt andre anti-spyprogrammer. Har du prøvd å oppdatere driveren til nettverkkortet? Jeg tror ikke det er problemet. Lenke til kommentar
Frans2k Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Er kun jeg som bruker nettet nå. Maskina er 2dager, så noe mye spyware kan det jo ikke være? Men holder på og laste ned Avg, så da får jeg se. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Årsaken kan da selvsagt ligge hos nettleverandøren og... Sjekket hastigheten på itavisen? Lenke til kommentar
Frans2k Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Den var bra der, men på BitComet står det: "Yellow ligth. Your listen port is blocked. You can still download but the speed may not be good. Check your Firewall and NAT Router configurations" Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Får ein liten mistanke til at portforwardinga i routeren ikkje er oppdatert. Det som har nok skjedd er at den nye pcen har fått ei anna ip internt enn den gamle hadde. Dermed er den porten som er åpna i routeren peika mot feil ip internt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det som teller i første omgang er hvilken hastighet du får på speedometre. http://speedtest.net Bittorrent er jo temmelig tilfeldig pga at du er avhengig av hvilke ressurser du får fra de som deler. Portåpning må sjekkes som nevnt over, men det er sjelden hovedgrunnen til lav hastighet <IMO>. Du vil nemlig få forbindelse med alle andre som har åpnet sine egne porter. Har du Vista basic så tillater den bare 2 nye forbindelser pr sekund og det vil ta lang tid å bygge opp nok peers. Lenke til kommentar
Frans2k Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Men jeg har samma hastighet på Firefox under nedlasting... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du har alså samme fart med FF som Bittorrent og det er uavhengig av om du er kablet eller trådløs. Da ville jeg ha prøvd å slå av og på router og evt modem og sett om det hjelper. Bittorrent kan få router til å henge seg hvis man har for mange samtlige forbindelser. Lenke til kommentar
Frans2k Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Har prølvd det og nå, men ble ikke noe bedre. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du får sjekke hva du betaler for av hastighet. Har du ikke kryptert trådløsforbindelsen så gjør det. Ring til nettleverandøren og be de sjekke forbindelsen. Lenke til kommentar
Frans2k Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Men hva har det med dette og gjøre? Det gikk ned NÅR jeg bytta til denne maskina. HAr nå drevet med NAT Router Configuration, men ingenting ble bedre... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Har du prøvd med en annen maskin i det siste da? Lenke til kommentar
Frans2k Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Nei, men har alltid hatt stabilt fart på nettet, så tviler på at det er noe med det der, kan ikke se for meg at det er noe annet enn at det er noe som sperrer for på denne maskina. Noe med Vista jeg ikke vet om? Lenke til kommentar
Frans2k Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Nå er hastigheta på Firefox tilbake til normalt, men BitComet har fortsatt problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå