hojohansen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei, merket noe i dag, har sikkert altid vært der, men ikke tenkt på det. Surfet en del på nettet og det gikk fort. Så tok kona å ringte, og hastigheten sank noe fryktelig.. Kjører trådløst til modemet, til spiltter som den analoge telefonen er koblet opp mot også.. Kan det hjelpe å bytte splitter? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Lite sannsynlig at det har noe med splitter å gjøre. Årsaker til redusert hastighet kan være interferens mellom trådløs nett og trådløs telefon. Spørsmålet er jo også om du har mye kapasitet på linjen din. En iptelefon bruker omtrent 80kbs opp og ned. En annen ting er om du har QoS i router. Hvis iptelefoni er prioritert (som det skal) så vil hastigheten til resterende tjenester minske når det ringes. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Lite sannsynlig at det har noe med splitter å gjøre.Årsaker til redusert hastighet kan være interferens mellom trådløs nett og trådløs telefon. Spørsmålet er jo også om du har mye kapasitet på linjen din. En iptelefon bruker omtrent 80kbs opp og ned. En annen ting er om du har QoS i router. Hvis iptelefoni er prioritert (som det skal) så vil hastigheten til resterende tjenester minske når det ringes. Trådløs telefon ja, men analog - ikke ip. QoS?? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hadde du hatt VOIP ville QoS frigitt båndbredde til bruk av telefonen, slik at lyden som er mer kritisk enn vg.no vil få minst mulig forstyrrelser. Siden du ikke har VOIP ville jeg tatt en telefon til ISP og bedt de se på saken. Det skal ikke oppføre seg slik. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Ok, nok en telefon til Telenor i morgen... Begynner å kjenne disse folkene nå.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Huff, jeg la ikke merke til at det var analog telefon... Den trådløse telefonen kan forstyrre WLAN (Begge har trolig 2,4GHz) og om du tar imot internett trådløst så prøv k1 og k13 i routeren. Ellers så kan du se på splitteren og at den er rett koblet. Endret 15. oktober 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Huff, jeg la ikke merke til at det var analog telefon... Den trådløse telefonen kan forstyrre WLAN (Begge har trolig 2,4GHz) og om du tar imot internett trådløst så prøv k1 og k13 i routeren. Ellers så kan du se på splitteren og at den er rett koblet. Den er koblet rett.. Hvordan forrandrer jeg "K"? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Du forandrer kanal ved å logge deg på routerens ipadresse i nettleseren og endre innstilling i Wireless / WLAN. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Men hva menes med k1 og k13? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Prøv først det ene ytterpunktet, og så det andre, for én av de er lengst borte fra telefonens frekvens. Blir det ikke bedre på kanal 1 prøver du kanal 13. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 aha.. Takker! Må jeg gjøre noe med pc'n? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 takker, da skal jeg prøve dette i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå