tistel Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har kjøpt meg et nytt videokamera som bruker mini-dv, da mitt gamle var ødelagt. Fikk beskjed om at jeg kunne spille av de gamle mini-dv tapene med det nye kameraet, men når jeg forsøker det så blir det masse forstyrrelser i bildet. Det er som noen firkanter midt i bildet som hopper litt i ny og ne (dårlig forklaring...) Jeg har satt kameraet til dv format for avspilling. Noe som vet hva dette skyldes? Hadde Canon MV 650 og har kjøpt Canon HV 30. Takknemlig hvis noen kan hjelpe meg... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Du spilte ikke inn de gamle tapene dine i LP modus i stedet for SP modus? LP modus gjør at en vanlig 60min tape kan brukes til å ta opp 90 min. Men desverre med det resultat at de kan være nærmest umulige å få spilt av med enn andre enn akkurat det kameraet de ble tatt opp med. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Eller hvis det gamle kameraet hadde litt feilkalibrerte videohoder, så kan resultatet bli at opptakene kun kan spilles av på det samme kameraet (ettersom videohodene står "riktig" ved avspilling i forhold til opptak). Det kan selvsagt være at det er det nye kameraet som er feilkalibrert i stedet. Prøv et annet mini-DV kamera for å avgjøre dette. Prøv også å rense kameraet med en rensekassett. Hvis det kun er de gamle opptakene som er dårlige, så er et tvilsomt om det funker, men kanskje det er noe skitt akkurat med de sensorene som leser det gamle mini-DV formatet. Endret 18. oktober 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå