RunarL Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei! Ble litt vanskelig å plassere denne tråden. Men uansett har det slik at jeg har bestilt 3 pakker fra utlandet. Har sporingsnummer på disse (en av de er RA899697065HK). Det har seg slik at disse pakkene er sendt i retur slik du ser via sporingen på posten.no. Det er ingen grunn til at disse skal være sendt i retur. Korrekt adresse står på, under 200kr og lovlig materiale. Ringte derfor til kundeservice til posten.no, fikk svar derifra at de ikke kunne svare på hvorfor de var sendt i retur. Det som er litt merklig er at disse varene er ankommet ulilke dager. Så nå er varene altså sendt i retur, og vil koste meg en formue å prøve å sende disse på ny igjen. Noen kjerringråd om hva jeg må gjøre her? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er ikke helt sikker på at den som du refererer til er sendt i retur... Sporingssystemet til Posten suger, og det kan hende at det ikke er værre enn at den ligger hos tolla for sjekk. Dette antar jeg fordi jeg tviler på at posten klarer å spore at den er "Ankommet mottakerland" når de sender noe ifra seg. -C- Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Ja, jeg vet nå ikke helt. Ringte til kundesenteret ser du. Der sa de at pakken er sendt tilbake igjen. Varen var nå i danmark. Merklig at det skal gjelde 3 pakker som forholds vis er ankommet på to dager etter hverandre. Men uansett nå så skulle jeg ringe opp igjen imorgen får å få en mer detaljert svar. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 jeg har et eksempel fra Sparkjøp. pakke sendt til Bodø med det gamle systemet fik du sporing på når pakken var passert Oslo neste oppdatering kom når den var omlaste ved Fauske ( usikker på om den terminale faktisk ligger der ) dagen etter er den ankommet Bodø med det nye tok det år og dag fra det var registrer informasjon at en pakke skulle sendes til det faktisk lå noe fornuftig der. vekt og størelse sto flere dager på null 2 dager før pakken kom hadde de endelig klar å legge inn data om pakken Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hvis reglene er de samme som innenlands, eier avsender pakken fram til den utlevert til deg. Kan det være avsender som har gjort noe? Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Snakket med kundesenteret til posten. De sa at det var en teknisk feil fra dem, og at pakkene er dessverre sendt i retur. Så ble det "brudd" i samtalen. Jeg gadda ikke å sitte 40min i kø på ny. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Snakket med kundesenteret til posten.De sa at det var en teknisk feil fra dem, og at pakkene er dessverre sendt i retur. Så ble det "brudd" i samtalen. Jeg gadda ikke å sitte 40min i kø på ny. Når pakken kommer i posten, gå da til postkontoret og krev at de sender den på ny. Uten at det skal koste deg noe altså. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg tipper, basert på sporingsnummeret ditt, at pakken er fra Dealextreme. I tilfelle er det flere som har opplevd det samme: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1022994&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå