Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Pakkene mine er blitt sendt i retur av posten

RunarL

Anbefalte innlegg

Hei!

Ble litt vanskelig å plassere denne tråden. Men uansett har det slik at jeg har bestilt 3 pakker fra utlandet. Har sporingsnummer på disse (en av de er RA899697065HK).

Det har seg slik at disse pakkene er sendt i retur slik du ser via sporingen på posten.no.

Det er ingen grunn til at disse skal være sendt i retur. Korrekt adresse står på, under 200kr og lovlig materiale.

Ringte derfor til kundeservice til posten.no, fikk svar derifra at de ikke kunne svare på hvorfor de var sendt i retur.

Det som er litt merklig er at disse varene er ankommet ulilke dager. Så nå er varene altså sendt i retur, og vil koste meg en formue å prøve å sende disse på ny igjen.

Noen kjerringråd om hva jeg må gjøre her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på at den som du refererer til er sendt i retur... Sporingssystemet til Posten suger, og det kan hende at det ikke er værre enn at den ligger hos tolla for sjekk. Dette antar jeg fordi jeg tviler på at posten klarer å spore at den er "Ankommet mottakerland" når de sender noe ifra seg.

-C-

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet nå ikke helt. Ringte til kundesenteret ser du. Der sa de at pakken er sendt tilbake igjen. Varen var nå i danmark. Merklig at det skal gjelde 3 pakker som forholds vis er ankommet på to dager etter hverandre.

Men uansett nå så skulle jeg ringe opp igjen imorgen får å få en mer detaljert svar.

Lenke til kommentar

jeg har et eksempel fra Sparkjøp.

pakke sendt til Bodø

med det gamle systemet fik du sporing på når pakken var passert Oslo

neste oppdatering kom når den var omlaste ved Fauske ( usikker på om den terminale faktisk ligger der ) dagen etter er den ankommet Bodø

med det nye tok det år og dag fra det var registrer informasjon at en pakke skulle sendes til det faktisk lå noe fornuftig der.

vekt og størelse sto flere dager på null

2 dager før pakken kom hadde de endelig klar å legge inn data om pakken

Lenke til kommentar
Snakket med kundesenteret til posten.

De sa at det var en teknisk feil fra dem, og at pakkene er dessverre sendt i retur.

Så ble det "brudd" i samtalen. Jeg gadda ikke å sitte 40min i kø på ny.

Når pakken kommer i posten, gå da til postkontoret og krev at de sender den på ny.

Uten at det skal koste deg noe altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...