-__- Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Jeg har en O..A..96.. Den byttet jeg motor i da den forrige gikk ad undas. Når den så var up and going igjen, så lyser motorlampa. Da hadde den vært på verksted, men verkstedkren sa at sånt var vanskelig finne ut hva var. Og siden han nå visste at alt var i orden, så var det ikke farlig å kjøre med den tent. Jeg kunne prøve "resette" batteriet ved å ta av polene på batteriet og la ledningene være av noen minutter. Da jeg startet da var den sluknet, men på neste start lyste den igjen. Startet på nytt, lyste fortsatt. Kjørte, skrudde av og på tenning, da sluknet den. Sånn er det ennå, noen ganger er den av, for det meste lyser den. En annen ting er at noen ganger når lampa ikke lyser, så kan bilen plutselig begynne fuske noe voldsomt etter å kjørt lenge eller bare litt. Dette i sammenheng med turtallviseren går amok(dvs går fort opp og ned mellom laveste og høyeste turtall) og at motoren slukner. Så nå kjører jeg rundt med lampa mi, og starter bilen på nytt hvis den ikke lyser. Det burde være motsatt, eller aller helst vil jeg ikke se den lampa i det hele tatt! Noen tips? Hvordan kan man finne ut hva det er? Forresten 1.8 liter Endret 15. oktober 2008 av deSilver Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Du kan jo prøve bindersmetoden ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Bruker du merkeverksted, eller et verksted med diagnoseutstyr som passer for Opel? Et er mulig å lese ut feilkoden(e) som blir lagret i minnet hver gang lampen lyser, og å resette alle kodene. Et seriøs verksted finner dette lett ut, i stedet for å si at "det er vanskelig å finne ut". Det som KAN være vanskelig å finne, er årsaken til feilkodene, men uten disse har man ikke noe godt utgangspunkt for å begynne feilsøkingen. Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har hatt lignende problemer med min 94 Astra 1,8i 16v. Motorlampe begynte å lyse. Dette skyldtes at toppdekselpakning var røket samt at lambdasonde måtte byttes. Ujevnt turtall. Fikk opplyst fra merkeverkstedet at dette kunne skyldes defekt luftmemngdemåler og/eller defekt turtallsmotor. Beskrivelsen du gir av motorens gange nå, er av en slik art at det nok kan skade feks. katalysator på sikt. Har verkstedet lest av motorfeilkoder? Blackburn Lenke til kommentar
-__- Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har hatt lignende problemer med min 94 Astra 1,8i 16v. Motorlampe begynte å lyse. Dette skyldtes at toppdekselpakning var røket samt at lambdasonde måtte byttes. Ujevnt turtall. Fikk opplyst fra merkeverkstedet at dette kunne skyldes defekt luftmemngdemåler og/eller defekt turtallsmotor. Beskrivelsen du gir av motorens gange nå, er av en slik art at det nok kan skade feks. katalysator på sikt. Har verkstedet lest av motorfeilkoder? Blackburn Okei! Ehm, jeg tror jeg har funnet feilen nå. For den her ledningen som går til luftmengdemåleren, jeg røsket litt i den, og da sluknet lampa. Jeg tror det er dårlig forbindelse der! Noe jeg kan gjøre for å bedre kontakten, spraye på noe greier eller noe? Nei, har ikke spurt verkstedet om det, for har ikke råd til å betale dem noe Eller diagnoserer de kanskje gratis? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Eller diagnoserer de kanskje gratis?Neppe. Jobber du gratis? Lenke til kommentar
-__- Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Eller diagnoserer de kanskje gratis?Neppe. Jobber du gratis? Hvis jobben, som kosta meg tre sek, muligens tjente inn igjen mange tusen, så hadde jeg nok gjort det ja. Noen som veit hva jeg kan gjøre med kontakten for å bedre kontakt? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 pusse litt på kontakta? Smøre den inn med litt olje og så pusse? Er ikke så spesielt mye annet i grunn. Du kan ellers bende sammen kontaktene om det er noe hanner som går inn i hunner så de klemmer bedre. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Du kan stramme stikkene i kontakta. Og bruke litt kontaktspray. Lenke til kommentar
TORRENTMAN Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg har en O..A..96.. Den byttet jeg motor i da den forrige gikk ad undas. Når den så var up and going igjen, så lyser motorlampa. Da hadde den vært på verksted, men verkstedkren sa at sånt var vanskelig finne ut hva var. Og siden han nå visste at alt var i orden, så var det ikke farlig å kjøre med den tent. Jeg kunne prøve "resette" batteriet ved å ta av polene på batteriet og la ledningene være av noen minutter. Da jeg startet da var den sluknet, men på neste start lyste den igjen. Startet på nytt, lyste fortsatt. Kjørte, skrudde av og på tenning, da sluknet den. Sånn er det ennå, noen ganger er den av, for det meste lyser den. En annen ting er at noen ganger når lampa ikke lyser, så kan bilen plutselig begynne fuske noe voldsomt etter å kjørt lenge eller bare litt. Dette i sammenheng med turtallviseren går amok(dvs går fort opp og ned mellom laveste og høyeste turtall) og at motoren slukner. Så nå kjører jeg rundt med lampa mi, og starter bilen på nytt hvis den ikke lyser. Det burde være motsatt, eller aller helst vil jeg ikke se den lampa i det hele tatt! Noen tips? Hvordan kan man finne ut hva det er? Forresten 1.8 liter Lenke til kommentar
-__- Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Okei, takk =) Får bare ta meg på tak en gang, og gjøre så godt jeg kan^^ Opplysende TORRENTMAN, takk for ditt bidrag^^ Endret 13. november 2008 av deSilver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå