stasomfaen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei! Jeg går vg1 restaurant og matfag. Jeg har tenkt til å gjøre det bra med Norsk, eng., naturfag og matte dette året, og bytte til elektro neste år... Da har jeg bedre tid til det andre vi får der, og jeg kommer til å ta kurs ved siden av (3mx - 2FY) for å komme inn til ingeniør utdanning (jeg mistrivdes på studiespesialisering, og har sosial angst, så er redd for store forsamlinger og sånt). Så tenker jeg på noen fag som privatist for å få generell studiekompetanse, eller 1 år påbygg, eller noe forkurs eller noe sånt som jeg har lest om. Men... Hvis jeg får generell studiekompetanse, kanskje 4 i snitt. Er det stor sannsynlighet for at jeg kommer inn på elektroingeniørstudiet? Hvilke skoler har jeg mulighet for, og hvilke bør jeg velge hvis jeg kanskje skal ta mastergrad ved NTNU senere? Har sett litt på HIO, der kan man komme inn med dårlige karakterer også... Jeg tror jeg kommer til å få rundt en 4'er eller bedre i snitt. Er HiO, HIG, HIST, HIB bra? Hvem er egentlig mest lønnsomt? Jeg må velge noe jeg har sjanse for å komme inn på og noe som kan la meg få mastergrad ved NTNU. Vær så snill, kom med svar... Er så fortvilet, og tenker på det hele tiden. Setter stor pris på svar! Takk! Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 HITO er bra faglig og godt miljø har jeg hørt. HiO er også bra, resten kjener jeg ikke til. Du kan gå på hvordan som helst høgskole og så ta mastern på NTNU så lenge det du studerer kvalifiserer til master studie da. Samt karakterer må være på topp som vanlig. Alt jeg kan bidra med, sikkert andre som vet mer som kan hjelpe deg bedre Lykke til Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Takk! Flere som vet om noe? Jeg lurte i bunn og grunn på en del der... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du finner garantert et elektroingeniørstudie du kommer inn på. Bl.a. HiN tar inn alle som dekker fagkravene, og har gjort det i mange år nå. Du må ofte velge ekstra matte for å bli vurdert til opptak på masteren på NTNU, men dette vet garantert stuedieveileder på høgskolen en del om Husk at du også kan ta masteren på høgskole. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Deilig! Takk for svar... Jeg slipper nå å fortvile hvis jeg ikke går ut med 6 i snitt i enten faglig, eller i fag jeg tar for å få studiekompetanse. Men prøver mitt beste Har blitt mye mer glad i matte også Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Det burde du... For det er ikke til å komme fra at du må kunne matte mye bedre enn den gjengse yrkesfagstudenten for å komme gjennom et ingeniørstudium. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Sant så sant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå