pixelwhore Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hei. Jeg får ikke dette helt til jeg.. Når jeg knipser med kameraet blir bildene som regel litt kornete og lyset er alltid feil (blå/rød/gul-aktig), uavhengig om jeg bruker blitz eller ikke.. Jeg får ikke skarpe bilder med kameraet, enda det er på 3 mp. Dersom noen bruker dette kameraet og har noen tips, vil jeg veldig gjerne høre fra dere. - pixelwhore Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Sett ISO til 100 for å unngå korn. Pass på at du har korrekt hvitbalanse. Hvis du har satt denne manuelt ved en feiltakelse vil du få fargestikk i andre lysforhold. Du kan også ha med det et hvitt ark og ta hvitbalansen manuelt på dette, hvis du ikke bruker blits. Til blitsfotografering burde automatisk hvitbalanse fungere bra. Gjør det ikke det ville jeg hørt med Interfoto.no om hva som kan være galt med kameraet. Eller du kan poste bildene i feilbilder-delen av galleriet vårt og poste link her. MLW Lenke til kommentar
pixelwhore Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Takk for tilbakemelding, mlwirak! Jeg tror ISO 100 gjorde susen I tillegg har jeg satt Noise Reduction til ON, Image Quality til Hi og Image Size til FULL. Nå ble bildet en god del skarpere og lyset ble helt riktig; dvs, det ble i hvertfall ikke gul-rødt-blått Tusen takk mlwirak. - pixelwhore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå