Nidaroo Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er det en fast pris på eu kontroll? Eller er det egne priser på dette? Tenker i all hoved sak på om hvis bilen ikke blir godkjent, at det blir en stor regning? Tenker da på verksteder som utfører eu-kontroller... og må det være skilt på bilen for å få forsøk i å godkjenne den? Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Vanlig pris er rundt 500,- Noen plasser litt dyere, men det er bare til å spørre rundt. Blir ingen større regning om bilen ikke blir eu-godkjent. Bare at du må fikse de tingene som eventuelt er feil på bilen. Deretter må du på en etterkontroll som koster like mye Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Da jeg tok EU kontrolll på min bil i sommer, kostet kontrollen 650,- og etterkontrollen kostet 150,- 2 forskjellige verksted jeg var på da. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg betalte 500 for EU-kontrollen jeg tok på bilen min i august. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har aldri sett ein etterkontroll koste like mykje som kontrollen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Naf er fine å bruke! Er du i tillegg medlem der (noe som absolutt har sine fordeler f.eks i forbindelse med f.eks forsikring) får man rabatt på eu kontrollen! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Er det en fast pris på eu kontroll? Eller er det egne priser på dette? Tenker i all hoved sak på om hvis bilen ikke blir godkjent, at det blir en stor regning? Tenker da på verksteder som utfører eu-kontroller... og må det være skilt på bilen for å få forsøk i å godkjenne den? verkstedene har egene priser, som sagt tidligere ligger det på ca 500kr det er ikke noe større regning selv om den ikke blir godkjent. det er fast pris for sjekk, uavhengig av hvordan bilen er. ja, du kan prøve å godkjenne en bil uten skilter. en bil uten skilter må jo bli eu-godkjent hvis du skal ha skilter på den. du kan vel strengt tatt prøve å eu-godkjenne en kamel om du vil, er ikke noe særlig regler for hva man kan forsøke å eu-godkjenne og ikke. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Betalte 200kr for EU kontroll for et par uker siden. Etterkontrollen kostet ikke noe når jeg fikset det som skulle fikses på samme verksted. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg pleier å "time" PKK med service på min Astra, og betaler da ca 200 for PKK. Etterkontroll er ikke aktuelt, da vi (hittil) har avtalt å fikse ev. feil i forhold til PKK i løpet av servicen, slik at bilen kan godkjennes med en gang. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du sparer eventuell etterkontrollkostnader, men kan risikere å betale ganske mykje om verkstaden får beskjed om å fikse alt sjølv. Småting som lyspærer er noko du kan skifte sjølv. Går fort 500 på ein time til sånt småplukk. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Enig med Zeph... Klarte å drite meg loddrett ut på det der selv akkurat. Ba de fikse festene til bremseslangene forran. Trodde det var mer jobb enn å sette på to klips til 30kr. Selv om klipsene kostet 30kr, så kom regningen på 550kr, for det tok jo selvfølgelig 30min å sette de på. Det kunne jeg gjort selv på parkeringsplassen deres på 10min. Dritt-folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå