Gå til innhold

Kjoeler til Barton 2500+

ivasoere

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en kjoeler til det nye systemet mitt. Den skal helst ikke braake for mye, men jeg vil samtidig ha mulighet til aa overklokke litt(minst 200mhz fsb). Har sett paa foelgende kjoeler hos microplex:

* Fanadapter, 80-120mm, Transparent 75,00

* Enermax vifte, 137m³/time, 22-39 dB(A) 185,00

* Thermalright AX7BS CPU-kjøler 344,99

* Arctic Silver 3 Thermal Compound 79,00

Systemet skal staa i et kabinett med regulerbare kabinett vifter, saa de kan reguleres opp hvis jeg skal overklokke. Noen som har en bedre loesning til ca samme pris??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor Enermax? Titan viftene koster bare 99 NOK, har omtrent samme m³/t og bråker 10 dB lavere.

Er et par grunner til at jeg gikk for enemax vifta.

1. Jeg har gode erfaringer med Enemax

2. Mulighet for aa regulere viftehastighet(braker kun 22db ved laveste hastighet)

3. Gitter foran vifta ser jeg paa som en fordel.. Faar nemlig stadig en kabel som klarer aa rote seg ned i cpu vifta naa.

og ja.. titan vifta koster 95 :wink:

Lenke til kommentar
Ville gått opp til en slk600, rolig papst vifte.

Gaa ned til mener du vel :wink:

Slk600 er jo beregnet for 60mm vifte, og jeg er faktisk ikke sikker paa om en adapter til 80mm vifte vil passe paa denne kjoeleren. Jeg var innom slb800 paa veien, men siden det var ubekreftet levering paa den, saa droppa jeg den tanken. Tror forslaget ditt blir litt for daarlig naar det gjelder overklokkingsmulighetene. En stille papst flytter jo bare ca 30 kubikk i timen, men 120mm enemaxen kan flytte opp til 137 hvis man setter den paa full fart da.. Tviler paa om den kommer til aa staa paa det til vanlig. Den vil nok stoeye alt for mye da

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ville gått opp til en slk600, rolig papst vifte.

Gaa ned til mener du vel :wink:

Slk600 er jo beregnet for 60mm vifte, og jeg er faktisk ikke sikker paa om en adapter til 80mm vifte vil passe paa denne kjoeleren. Jeg var innom slb800 paa veien, men siden det var ubekreftet levering paa den, saa droppa jeg den tanken. Tror forslaget ditt blir litt for daarlig naar det gjelder overklokkingsmulighetene. En stille papst flytter jo bare ca 30 kubikk i timen, men 120mm enemaxen kan flytte opp til 137 hvis man setter den paa full fart da.. Tviler paa om den kommer til aa staa paa det til vanlig. Den vil nok stoeye alt for mye da

Hvorfor skal du absolutt ha en 80 mm vifte ? Ser heller ikke helt poenget med adapter... Viften skal jo "suge" ikke blåse... Det gir best resultat mht. luftsirkulasjon og temp, iallefall hos meg :)

Men, hvis du skal overklokke mye, funker nok sl 800-900 med stor vifte best. Men husk, av og til kan et adapter gjøre mer skade enn nytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...