AlekXP Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Hei, bare lurte om noen viste sånn omtrent hva det koster for å reparere 2 piper, noen steinheller på et tak og litt andre småjobber. Må få fikset 2 piper og et par steinheller på et tak. Har fått et tilbud av en blikkenslager som vil gjøre jobben for 30tusen Han skal gjøre følgende jobber. Rusbeskyttelse av kjølebeslag Skifting av renne og nedløp på høyre side bak på huset 2 stk pipekledninger Hovedtak bak: Montere 3 stk heller som mangler Tak mot vei: Montere 5 stk heller som mangler Jeg lurer egentlig på om dette er normal pris for slike jobber. Noen som vet? Har googlet litt rundt, men har ikke funnet noe :-/ Endret 15. oktober 2008 av AlekXP Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Våre reglar angåande bumping kan du lese her: Nettiketten. Endret 15. oktober 2008 av Zeph Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Holder han til et firma da? Eller er det en polakk? Lenke til kommentar
AlekXP Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Våre reglar angåande bumping kan du lese her: Nettiketten. Ok, takk for link til Nettikett Holder han til et firma da? Eller er det en polakk? Han har et Blikkenslag-firma, ja. Og han er ikke polakk. Prisen hadde vel ikke vært 30k om han hadde vært polakk. En liter hjemmebrent og 500 kr hadde holdt da, tenker jeg. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Våre reglar angåande bumping kan du lese her: Nettiketten. Ok, takk for link til Nettikett Holder han til et firma da? Eller er det en polakk? Han har et Blikkenslag-firma, ja. Og han er ikke polakk. Prisen hadde vel ikke vært 30k om han hadde vært polakk. En liter hjemmebrent og 500 kr hadde holdt da, tenker jeg. med tanke på at en polakk faktsik ordner billigere polsprit enn de fleste skaffer hjemmebrent så funker nok det dårlig men en ting du kan gjøre er å hente pris fra flere firmaer, da får du et mer korrekt bilde av det, sammenligna litt og sett ann folka,hvordan du føler deg behandlet, osv.. ellers vet jeg det er (ihvertfall min erfaring) en smal sak å få blikkenslagere til å ta ting svart, sparer fort mange mange penger på det, og dem tjener bra med penger på det.. Lenke til kommentar
AlekXP Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 med tanke på at en polakk faktsik ordner billigere polsprit enn de fleste skaffer hjemmebrent så funker nok det dårlig men en ting du kan gjøre er å hente pris fra flere firmaer, da får du et mer korrekt bilde av det, sammenligna litt og sett ann folka,hvordan du føler deg behandlet, osv.. ellers vet jeg det er (ihvertfall min erfaring) en smal sak å få blikkenslagere til å ta ting svart, sparer fort mange mange penger på det, og dem tjener bra med penger på det.. Takk for svaret. Problemet er at det er ikke så mange firmaer som driver med det her jeg bor. Men kan jo sjekke ut fordetom. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Rusbeskyttelse av kjølebeslag Usikker på hva du mener med dette, men høres ut som en ting du kan behandle selv med tektyl (Rustbeskyttelse)? Skifting av renne og nedløp på høyre side bak på huset Dette vil jeg annslå til ca. 3 timer, da går jeg ut fra 4 meters renne samt 5 meter stup + nye deler 2 stk pipekledninger Erfaringsmessig koster 1 stk. pipekledning ca. 4000,-. Man skal fjerne den gamle samt ta opp en del takstein for å legge på den nye.... ca. 1 dags arbeids på begge piper. Hovedtak bak: Montere 3 stk heller som manglerTak mot vei: Montere 5 stk heller som mangler 1 times arbeid, man tar bort gammel stein og fester med Tec7 eller lignendes materiale. Jeg lurer egentlig på om dette er normal pris for slike jobber. Noen som vet?Har googlet litt rundt, men har ikke funnet noe :-/ 30.000 høres dyrt ut; er dette med alt materiale? Vil nok tro at jobben er gjort på 2 dager med 1 mann. Å få fastpris er alltid dyrere enn timesbetalt. Du kan jo spørre blikkenslager om man vil gjøre det på timen, og i tillegg kan du tilby deg og være hjelpemann, tror kanskje du kan spare minst 10.000 på dette. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 det var en sinnsyk pris. det der kan du sikkert klare å få ned til 10 tusen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå