L O G I M A N Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har en Amd 5600+. Den lager noe vanvittige skrikelyder. Det er ikke kondensatorer eller spoler på hk som lager dette, selv om lyden kan ligne. Det er en høyfrekvent pipende suse lyd. Jeg har oppdatert bios, sjekka alt ellers av spenninger og instillinger i bios og prøvd meg fram, men den lager denne lyden uansett, bortsett i fra ved større belastning på cpu, da forsvinner den. Denne lyden har jeg hørt på AMD cpuer før, både av desktop og laptoper, men ikke så til de grader sjenerende. Bare å pælme den? for detta er slitsomt å høre på. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Prosessoren din lager ikkje lyd. Prosessorer, både AMD og Intel sine, er fysisk ute av stand til å lage lyd av noe som helst slag. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Den er tydeligvis det, for nå prøvde jeg den på to andre HK også. Den skriker like jævlig på de og. En ting jeg glemte å prøve, og som ser ut til å virke er å slå av cool and quiet, da blir det stille. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Nei, selve cpuen. La merke til problemet litt i en maskin, men tenkte det var en spole på hk. Oppgraderte den maskinen og satte den cpuen inn i en annen for å oppgradere den, men da lagde den elektrisk summing uten like, prøvd to andre hk og. Virker som det har med at det oppstår ved ned og oppklokking av cpu under cool and quiet. Putter jeg innen sempron cpu jeg har liggende, er alle hk stille. Så det er definitivt CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå