Gjest siiick Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei! Vet ikke helt hvordan jeg skal legge frem problemet mitt, men tidligere når jeg har hatt høy feber har jeg fått såkalt feberfantasi. Det kan da være at når jeg snur meg, så viker det som at jeg snur meg kjempefort eller kjempesakte, og det jeg hører blir som regel omvendt. Nå i det siste har jeg ofte fått det når jeg skal legge meg, i tillegg til at jeg får en følelse av at rommet jeg befinner meg i endrer størrelse, det blir liksom trekt utover fra hver sitt hjørnet. Dette skjer jo kun når jeg har lukket øynene, men dersom jeg lukker de opp er liksom alt fint, men jeg sliter virkelig med å sove, ofte må jeg se på tv eller film til jeg blir utrolig trøtt og bare sovner (gjerne med tv eller film påslått). Noen som vet hva dette kommer av eller har hatt lignende? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvis det er fantasier og drømmer av ting som liksom begynner som noe kjempelite, men vokser til å bli noe så digert at det blir helt knugende og kvalmt, så kan det være ting som skjer psykisk i forbindelse med puberteten. Husker jeg hadde sånne drømmer når jeg var i begynnelsen av tenårene, av liksom helt gigantisk verdensrom-store firkanter som små prikker ble flatklemt mellom, eller lange tråder som vokste i tykkelse helt til det ikke var plass til dem lenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Hadde selv mye feberfantasi og feber kramper når jeg var yngre. Husker jeg "så" en person som gang på gang kastet en stor stein på spybøtten min. Har også opplevd at rommets endret størrelse og fikk litt båtfølelse , det føltes som jeg skulle falle. Så jeg presste meg ned i sofaen. Helt sinsykt forferdelig følelse. Endret 15. oktober 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest siick Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hadde selv mye feberfantasi og feber kramper når jeg var yngre. Husker jeg "så" en person som gang på gang kastet en stor stein på spybøtten min. Har også opplevd at rommets endret størrelse og fikk litt båtfølelse , det føltes som jeg skulle falle. Så jeg presste meg ned i sofaen. Helt sinsykt forferdelig følelse. Veldig likt dette ja, for ikke lenge siden sto det en person med kniv i døren(!).. Lenke til kommentar
MadnL Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Illusjonen om at rommet endrer størrelse husker jeg fra jeg lå i sengen når jeg var mindre, heldigvis er dette noe som har gått over. I tilegg følte jeg ofte at jeg kunne "zoome" ut og inn med øynene, en ganske skremmende følelse. Mitt beste tips er vel å ikke gjemme seg under dyna, det kan fort bli en lang og varm opplevelse. Har ligget mange timer(føltes det som) og gjemt meg under dyna, og merket det ble varmere og varmere, men ikke faen om jeg skulle ut og møte morderne rundt meg. Lenke til kommentar
Veggin Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hehe, litt artig å finne denne tråden, ettersom jeg har opplevd akkurat det samme selv, men aldri snakket med noen om det/hørt om andre som har opplevd det. Hadde følelsen av at ting ble helt sinnsykt stort å trengende foran øynene mine, akkurat som jeg skulle bli skvisa, men samtidig føltes det som så lite at det nesten stakk meg. Snåle greier Gikk forøvrig over når jeg ble litt eldre til meg også. Lenke til kommentar
Gjest gutt 17 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg hadde også dette tidligere, men kun når jeg hadd febder. ALT jeg gjorde selv føltes som slow-motion, men det andre folk gjorde skjedde likosm i fast-motion. Det var sinnsykt jævlig. Det gikk over etter 10-15 min eller til jeg sovna. Får også noen lignende i hverdagen nå, f.eks når jeg sitter i siste time etter i en 8 timers skoledag. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Så dere har feberfantasier uten feber? Da tror jeg dere har funnet feil diagnose. For ekte feberfantasier heter delirium og da er man ikke langt unna hjernesvikt. Lenke til kommentar
Jangi91 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har nesten alltid samme feberfatasi når jeg har feber. Alt jeg gjør går veldig fort, men alle andre går sakte. Jeg puster også så fort at jeg nesten svimer av. Denne følsen kommer også uten feber. En sang som går saktere enn normalt(hva som føles riktig) kan fort gi meg denne følsen, og kommer jeg meg ikke bort blir jeg veldig svimmel. Har slitt med dette siden jula 03(første gang det skjedde.) Det er også umulig for meg å sovne når jeg har feberfantasier. Drømmer det samme, bare med overdreven fantasi, våkner brådt helt våt av svette. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Spist sopp du ikke vet navnet på? Liten papirbit med motiv på? Skulle tro det, aldri opplevd slikt selv foruten de gangene jeg har hatt 39-40 i feber, da blir det litt småtripping. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 WD40, så sarkastisk du er . Det er heller sannsynlig at de har prøvesmakt hageplantene (Datura f.eks). Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Rart å finne en slik tråd. Hadde et lignende problem sånn 3 ganger i måneden. Prøvde å sove men føltes som kroppsdeler forandret størrelse, rommet ble mindre, større eller uendelig, alle proporsjoner gikk løpsk. Av og til måtte jeg bare slå på lyset en stund for å forsikre meg om at jeg ikke holdt på å bli gal. Tror det har gitt seg nå, heldigvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå