Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Kan det være farlig å bæsje for lite?

Tuddelidu

Anbefalte innlegg

haha, morro emne :p driter vel annenhver dag og har et helt ok kosthold :p Tror nok det varier sterkt, både basert på person til person og på kosthold. Med mindre man sliter med veldig mye veldig steinhard drit så tror jeg ikke man trenger bekymre seg så mye for hvor ofte man driter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denna uka her har jeg vært jævlig hard i magan, så jeg har ikke fått driti "dosen" min som jeg pleier.

Men tror kroppen fungerer slik at, om den vil ha ut bæsj, så kjører den på. = Du driter på deg, om du ikke rekker dassen.

Noen her kan jo prøve? Holde seg til man bare MÅ drite?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Nei, det er ikke farlig å bæsje for lite. Imidlertid kan langtidseffekten av hard avføring være hemoroider og enda lengre utposninger på tykktarmen (divertikler). Men så lenge du ikke plages av at avføringen er hard, er det greit å bare bæsje annenhver dag.

Hvis den er hard da? Ofte må jeg på do, men klarer ikke. Pleier å gå på do ca. en gang i uken.

Etter at jeg begynte å drikke vann når jeg står opp(før jeg spiser) har det gått greit hittil. Har et sukkerforstoppelsesmiddel på lur når jeg trenger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...