Gå til innhold

Skal kjøpe ny stasjonær, hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å være helt ærlig vet jeg ikke. Hva er forskjellen mellom 32- og 64-bit da?

Med 32-bit får du bare utnyttet ca 3,5GB ram. Jeg vil si at 4GB er et minimum for deg som skal spille. Gå for 4GB ram og Vista HP 64-bit.

Mer om forskjellene kan du se her.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Tror jeg går for 64-bit nå, men det er en ulempe med 64 siden de ikke har støtte for 16bit applikasjoner. Hva vil det si? Finnes det mange viktige 16bit-applik.?

En annen ting, sikker på at ingen av de andre kabinettene er gode nok til litt lavere pris enn Antec p182? Ble litt dyr den ...

Endret av Nasri8
Lenke til kommentar
Tror jeg går for 64-bit nå, men det er en ulempe med 64 siden de ikke har støtte for 16bit applikasjoner. Hva vil det si? Finnes det mange viktige 16bit-applik.?

En annen ting, sikker på at ingen av de andre kabinettene er gode nok til litt lavere pris enn Antec p182? Ble litt dyr den ...

Det finnes ikke mange viktige 16bit applikasjoner nei. Du kan uansett installere DOSBox hvis det skulle være nødvendig.

Du kan gå for Antec 900 i stedet,men vær klar over at det bråker en del mer enn P182.

Du finner en test på begge kabinettene her.

Lenke til kommentar

HER ER FORELØPIG OPPSETT: Du har valgt følgende:

- 1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær

- 1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller

- 1 stk. Antec Performance One P182 Gun Metal ATX miditower u/PSU

- 1 stk. MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit

- 1 stk. MSI X48C Platinum X48 Socket-775 ATX 2xPCI-E GbLAN, DDR2, DDR3

- 1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz

- 1 stk. Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18)

- 1 stk. Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache

- 1 stk. Club3D HD4870 512 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV770 XT, GS750 MHz, 2xDVI,HDMI

- 1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer, sort bulk

- 1 stk. Microsoft Windows Vista Ultimate SP1 OEM Engelsk versjon 64-bit DVD-versjon

- Fjerna tastatur, mus og høyttalere.

- Endret kabinett til Antec Performance One P182

- Endret til Mist 650W PSU

- Endret RAM til Muskhin 4GB, se selv

- Fjerna også kortleser, WTF skal jeg med det..

- Fortsatt ikke sikker på om jeg skal endre hovedkortet, hva synes dere om nåværende? Morten K har sagt sin mening, men er fremdeles ikke sikker.

PASSER DELENE SAMMEN?

Endret av Nasri8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...