Gå til innhold

En spørreundersøkelse rundt kaffe, for kaffedrikkere =)

Evleos

Anbefalte innlegg

I sammenheng med et prosjekt på skolen, trenger vi litt tilbakemeldinger om hva som er viktig for deg og din kaffe. Jeg vet det er mange kaffeengasjerte mennesker her inne :) Fokuset på undersøkelsen, er ulike typer ikke-ferdig kaffe, altså ikke en kopp kaffe man kjøper i en kaffebar.

For å få en brukbar statistikk ut av dette, har vi valgt å legge ut v.h.a. en mer eller mindre profesjonell side;

Undersøkelse del 1

Undersøkelse del 2

Undersøkelse del 3

Hvert svar er for oss til stor hjelp!

Dersom noen har noen ytterligere kommentarer, så er det bare til å prate i vei :)

Edit: Undersøkelsen har blitt litt endret en god del (16. oktober).

Endret av Evleos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen kommentarer:

Del 1, Spørsmål 7: Her synes jeg dere burde hatt med "bensinstasjoner" eller "annet" som et alternativ.

Alle spm. med Likert skala: Her må du bestemme deg for hva som er minst av "lite" og "litt lite" da "litt lite" er mindre enn "lite" på enkelte spørsmål og omvendt på andre, eller rett og slett bruke en grovere skala da "litt lite" er ganske upresist. Samme kan man si om "ganske" som er brukt i spørsmål 10, ganske hva da? Ganske mye? ganske lite? ganske likegyldig?

Del 1, Spørsmål 8, delspm. 3 (følelser): Tror dere respondentene er klar over i hvilken grad følelser er involvert når de velger ett merke fremfor ett annet? Jeg er skeptisk til at dere har med dette delspørsmålet.

Del 2, Spørsmål 1: Upresist formulert? Hva mener dere egentlig med "I hvilken grad skiller du mellom ulike kaffemerker i ulike sosiale sammenhenger?" Om man klarer å skille en kaffe fra en annen på fest? Om man bruker andre typer kaffe til sosiale sammenhenger? Om man klarer å forstå at det er forskjell på kaffemerker på fest? Noe annet?

Del 2, Spørsmål 2: Her savnet jeg et alternativ for "annet, spesifiser". Selv lette jeg etter alternativet "billig" uten særlig hell.

Del 2, Spørsmål 3, 4, 5 og 6: Savnet "annet, spesifiser"

Del 2, Spørsmål 4, delspm 4: Her invitererer du til spesifisering men det er ikke noe felt å skrive i.

Og som jeg så noen andre hadde nevnt. Dersom dere ikke ønsker bare kaffedrikkere som respondenter, noe du i såfall burde presisere, burde du spørre om de drikker kaffe.

Lenke til kommentar

Riktig riktig, beklager at jeg ikke spesifiserte at undersøkelen kun gjaldt kaffedrikkere!

"Alle spm. med Likert skala: Her må du bestemme deg for hva som er minst av "lite" og "litt lite" da "litt lite" er mindre enn "lite" på enkelte spørsmål og omvendt på andre, eller rett og slett bruke en grovere skala da "litt lite" er ganske upresist. Samme kan man si om "ganske" som er brukt i spørsmål 10, ganske hva da? Ganske mye? ganske lite? ganske likegyldig?"

Så sant. Såg ikke over det (noen andre som skrev inn del 2..).

"Del 2, Spørsmål 1: Upresist formulert? Hva mener dere egentlig med "I hvilken grad skiller du mellom ulike kaffemerker i ulike sosiale sammenhenger?" Om man klarer å skille en kaffe fra en annen på fest? Om man bruker andre typer kaffe til sosiale sammenhenger? Om man klarer å forstå at det er forskjell på kaffemerker på fest? Noe annet?"

Fin kritikk. Det burde ha stått; "Bruker du ulike kaffemerker til ulike anledninger?".

"Del 2, Spørsmål 4, delspm 4: Her invitererer du til spesifisering men det er ikke noe felt å skrive i."

Takker. Nå har det blitt lagt til et kommenter-felt :). Kan igjen skylde på andre ;)

Når det gjelder "Annet, spesifiser", så er det vanskelig å få en trend i slike besvarelser når vi har en så få besvarelser som vi kommer til å ha. Hvis vi hadde hatt 50-100+ besvarelser, hadde det muligens vært noe annet. Dette er bare hva jeg resonemerte meg frem til, og det behøver ikke å være korrekt.

Endret av Evleos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...